...och lite trädgård förstås!


onsdag 20 maj 2009

Hem & Harmoni fyller två år

Ännu ett bloggår har gått. Idag firar jag två år här på bloggen!
Under året har jag gjort cirkus 140 inlägg, har fått mängder med rara kommentarer och gulliga mail.
För ett år sedan gjorde jag en återblick och varför ändra på ett vinnande koncept?
Bered er på ett långt inlägg med mycket bilder...
Varsågoda!

I JUNI köpte jag en trådkorg och söt zinkbricka. Minns ni när jag skojade med er om mitt loppisfynd. Om inte...klicka här.


I JULI testade jag ett nytt recept på snabblagad blåbärscheesecake. Mums! Och inhandlade ett planteringsbord som jag målade om, den blev jag väldigt nöjd med.
Fler auktionsfynd... Före och efter bilder på pallarna hittar du här.



I början på AUGUSTI hälsade vi på hos vänner i deras 1800-tals torp. Så mysigt!


Fyndade massor av fin spets och en gammal sockerlåda. Pysslade mycket i trädgården, bland annat blev det ett hjärta med blommande örter. En utflykt vi gjorde var till Kaffehuset i Sundsby. Ett jättemysigt fikaställe som också bjöd på lite shopping.



I SEPTEMBER firade jag att jag haft 30 000 besökare. Wow! Tack!


OKTOBER kom och då spenderar man mer tid inomhus. Visade lite bilder från vårt sovrum.


NOVEMBER, då började jag julpyssla.



DECEMBER innebär jul och födelsedag. En av presenterna var underbara tallrikar, de blev genast använda. En klar favorit.

Lite shoping hanns så klart också med... i favvobutiken förstås.


JANUARI ... nytt år och nya möjligheter. Eller hur man nu brukar säga... :)



Godaste chokladtårtan bakades inför sambons födelsedag. Receptet finns här.




FEBRUARI , lite vinterkänsla kom med frosten men här blev inte så mycket snö.


I MARS var jag på luffarslöjdskurs... här visar jag ett par alster.


Började pynta lite i trädgården... Välkommen vår!


APRIL bestod av blommor och brödbak.


Inomhus njöt jag av tidigare års lavendel och utomhus började de första blommarna titta upp.



Lite vårkänsla inomhus.


Var på underbar pysselkväll hos Dreamhome... gjorde flera ägg där och sen blev det ännu fler hemmavid...



I MAJ gjorde jag fina fynd i Nora.



Hoppas ni tyckte om årssammanfattningen!

TACK alla ni som besöker mig!
Det är ni som gör det kul att blogga. Visst är det väl så att jag liksom de flesta ibland tröttnar på bloggen, men då är det bara att ta en liten paus så kommer lusten tillbaka.

Stor kram och tack för den inspiration ni ger mig.

9 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Härligt inlägg!
Grattis till dina två år! Visst är det så att tiden går fort när man har roligt ;)

Ha det bra, kram A-C

Annas Lycka sa...

Vad roligt att se. Ser fram emot ytterligare ett år. Anna

jagochmitthem sa...

Grattis på tvåårsdagen!!!!

Kram Annette

Karin sa...

Grattis på två årsdagen! Vilken härlig sammanfattning du har gjort. :) Mycket minns jag men en och annan bild var ny. Ha en trevlig långhelg! Kram Karin

millandante sa...

Så kul med en återblick såhär!
Du har en väldigt fin blogg! Grattis till dina två år!!!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dina två år. Du har hållit på länge du. har ju själv precis firat ett år. Så kul att titta på din tillbakablick.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Grattis till de två åren!!! Härliga bilder! Roligt att se. Ha det så gott. Kram Lenita

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Grattis till två bloggår! Jag trodde nog att du hade hållit på längre än mig... ;) Fin samamnfattning du har gjort.

Bibbi sa...

Grattis!
Har inte följt din blogg så länge, därför extra kul med din återblick. Du har så härliga bilder och "språk" Tack för all inspiration du ger.
Ser fram emot kommande år med stor glädje.
Kram Bibbi