...och lite trädgård förstås!


söndag 3 augusti 2008

Ett av sommarens auktionsfynd....en sockerlåda




Vet inte om det var ett fynd pengamässigt men jag gillar den i alla fall. Hundra kronor gav jag för sockerlådan.
På bilden har jag satt i ett par pelargoner men det var bara för bildens skull... vet inte riktigt vad jag ska ha i den annars... :)
Är det någon som har ett förslag?

Idag har jag rensat ogräs, fikat gott och gjutit lite krukor och annat i betong. Ska bli spännande att se hur de blev om några dagar när de är klara.

Ca en och en halv vecka kvar av semestern... sen blir det jobb igen. Ska njuta allt jag kan dessa sista dagar...

Ha det gott och vi ses snart igen!

14 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Men vilken fin låda, passar bra med blommor i. Blir sugen på att själv åka på loppis.
Kram Lotta

Living by Milla sa...

Lådan är urfin! Jag tycker det var ett bra pris, den ser stor och rejäl ut.
Den kanske passar som tidningsförvaring eller för ved.

Ha en bra vecka!
kram
Camilla

Designe sa...

HÄrligt fynd! Såna lådor är så fina och fint med pellisar i! Jag har en avlång margarinlåda som jag har ställt inredningstidningar i!:) Förvaring för de älskade tidningarna behövs ju alltid! Ha en bra vecka! Kram

En inredoholic sa...

Underbar låda!


Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Jannice

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men det var väl ett fynd !!
Jag Älskar de där gamla sockerlådorna ! Jag var påantik marknad i helgen och där skulle de ha det dubbla , så jag köpte ingen fast jag var sugen .
KramLotta

Mjuka sa...

Jag tycker 100 kr är ett bra pris!! Jag har uteplanteringar i mina. TIdigare förvarade jag leksaker och inredingsmagasin i dem.
kram M

sabina sa...

Fin låda! Och så kan den ju använda till mycket! Jag skulle nog använda den till blommor eller tidningar jag med..

Desirée sa...

Vill också ha en sockerlåda juuu =) Ha en skön avslutning på semestern!

Anonym sa...

Tidningar , det har jag i min sockerlåda. Min margarinlåda har jag ställt på högkant så den blir som en liten hylla .

Stina sa...

Fin låda. Jag har min i tvättstugan med alla tvätt- och sköljmedelsflaskor i.
Kramis

Lotta 8`) sa...

Vilket fynd! Och vad vackert det var med Pelargonerna i - suck.... Jag har fyndat en i svärfars källare och den tror jag att jag ställer inomhus för förvaring för tidningar. En annan har jag ute och det varierar hur jag gör med den. Nu står den upp-å-ner-på och används som Pelargonpall ;) Men jag har även ställt den på högkant och då får jag både hylla inuti och hylla uppepå. Till hösten tar jag nog in den så den inte blir förstörd. Ha det så gott i regnet, slappardag kanske? Eller en bokdag... 8`)

Anonym sa...

Fin blogg :) Googlade lite på sockerlådor för att visa min sambo hur en sådan ser ut. Jag tänkte leta en sockerlåda för att förvara ved i bredvid vår öppna spis :)

God fortsättning på det nya året!
// Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack snälla Maria! Så kul att du kom till detta inlägg när du sökte på Sockerlåda.
Numera står sockerlådan i hallen hos oss, fylld med diverse spel.

Önskar dig en god fortsättning på 2009.
Kram Marie

Anonym sa...

Ligger 8st sådana där lådor i min ladugård. Hade ingen aning om att dom var så populära