...och lite trädgård förstås!


lördag 16 augusti 2008

Loppisbesök

Idag har jag varit på loppis! De har haft stängt över sommaren och slog nu upp portarna för hösten. Så mycket folk...
Men jag lyckades i alla fall lägga vantarna på några saker. Vad sägs om dessa vackra spetsar? Tre av dom är flera meter långa och en är bara ett par decimeter... Gillar dom mycket.
Tills jag har hittat fina gamla trådrullar att ha dem på, så får de ligga i en liten skål.



Hittade även denna lilla enkla lykta. Kommer bli så fin på min sekretär sen när den är ommålad (sekretären alltså, inte lyktan) och på plats. Härligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den var annars fin svart också. Vad ska du göra för spännande med spetsarna?

Hem och Harmoni Marie sa...

Gjorde ett litet tillägg...:)
Jag var lite otydlig ser jag..det är sekretären som ska målas, inte lyktan.

Spetsarna... vet inte än vad som ska hända med dem. Någon knyter jag nog runt ett par ljus och kanske tvålar.. Bra pysselmaterial helt enkelt... :)

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jättefina spetsar..tycker det är så vackra..imponerande att någon arbetat och gjort dem. Man kan juha dem till så mycket och undertiden kan de ligga framme och vara vackra.

Kram
Mia
Ps har en del olika loppisfavoriter, det beror på vilken stad det är.

♥ Fyra årstider sa...

Måste börja gå på loppis, trodde det inte var något för mig, men har sett så mycket fint alla hittar.
Kram Lotta

Min Verden sa...

Så vakre saker du fant og blondene dine er så søte. Fin blogg du har. Jeg har ikke vært hos deg før. Jeg kommer tilbake. Hanne