...och lite trädgård förstås!


lördag 23 maj 2009

Vid vår entré... välkommen in!

Idag ser vädret lite mer lovande ut här hos oss. Solen tittar fram... kanske att det blir lite trädgårdarbete om det inte kommer regn förstås.

Så här ser det ut just nu vid vår entré.
Lite fjärilslavendel, en sten formad som ett hjärta och ett par lyktor...


Första pionblomman har precis slagit ut! Och många lovande knoppar står på tur...






Om ni vill se bilderna lite bättre så går det bra att klicka på dom.
Ha en härlig lördag och tack för att ni tittar förbi!

8 kommentarer:

rosenskära sa...

När ni har fint väder har vi regn och rusk, ja det finns väl någon rättvisa i det också skulle jag tro :)

Våra pioner står och laddar för att slå ut, min stjärnflocka har börjat - en av mina favoriter!

Kram/Lena

Unknown sa...

Så fint du har vid entrén!! Pioner är så ståtlig o vacker. Ha nu en fortsatt bra helg. Kram Lenita

Lavendel & Romantik sa...

Hej på dig!!! Vad fint det ser ut vid entre'n Jag älskar pioner också...Ha en härlig helg Kram/Majsan

Ett hus i vitt sa...

Åh vad fint och välkomnande du har gjort på din entré! Det är alltid så uppiggande med nya blommor. Ha en fortsatt fin lördag! Kram, Anette

Beas sa...

Verkligen härlig entré! Jag bara väntar på att mina pioner ska ståta till sig lite de också. :-)

Vita små hjärtan sa...

Här har jag aldrig tittat in förut! Så fin o mysig blogg du har! Ha de gott / Agnetha

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort med blommorna. Har också köpt fjärilslavendel. Så avis jag blir att dina pioner börjar slå ut. Här håller de ihop sina knoppar så hårt de kan.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för din fina kommentar hos mig...vad glad jag blev. Vilken fin o mysig Blogg du har...Läste att du hade varit i Nora o på Diversehandeln, visst finns det mycket mysigt där...Där kan man verkligen gå länge! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Therese