...och lite trädgård förstås!


söndag 17 maj 2009

Shabbiga krukor

Idag har jag spenderat mycket tid ute i trädgården. Ingen direkt sol har vi sett men däremot ganska varmt och för ovanlighetens skull inte så blåsigt. Skönt med andra ord.
Jag har köpt ett silverpäronträd, idag planterade vi det. Nu hoppas jag bara att det tar sig i vår trädgård.
Har ni några bra tips vad gäller skötsel, vattning, gödning mm för träd?

Nu på eftermiddagen satt jag på altanen och shabbade till mina terrakotta krukor lite... Lite vit färg och tidningspapper.
I bakgrunden syns vårt ena äppelträd. I skymningen fullkomligt lyser de vita blommorna.



Hoppas ni alla får en ny fin vecka. Och en kort arbetsvecka är det ju... skönt. Vi är lediga på fredag så det blir en härlig långhelg nästa vecka.

Kram

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Blev jättefina! Ingen sol här heller men jag har i alla fall varit ute och beskurit min rosenmandel som nu är överblommad.

kram Mia

Fröken Fräken sa...

Här är jag också ledig på fredag, så det blir härligt med fyra dagars ledighet. Då gör det inte så mycket att man inte hann allt man hade tänkt i helgen..

Tyvärr har jag inga tips vad gäller fruktträd... det är inte så lätt att odla fruktträd här uppe! ;-) Men jag hoppas att du får många andra tips!

Unknown sa...

Låter härligt med fruktträdet, har tyvärr inga tips. Här har solen varit framme o inte blåst lika fullt som de andra dagarna. Ha det så gott. Kram Lenita

::fina:: sa...

Vad söta! Mycket charmiga och alltid extra kul när man gjort något själv!
Kram, Josefine

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin o mysig Blogg du har....Härliga bilder! Må så gott! Kram Therese

Vitt och nött sa...

ååh va fina!

jag har inte heller något bra tips när det gäller fruktträdet. hoppas att det går bra ändå :)

ha de bra!
kram ellen