...och lite trädgård förstås!


fredag 22 maj 2009

Sommarens första och sommarens söta...

Sommarens första syrénbukett är plockad. Vilken ljuvlig doft den sprider... Helt underbar!
Den påminner mig om skolavslutning även om det var en del år sedan det begav sig för egen del... :)

Idag faller regnet från och till här hos oss. Ena stunden är det lite lite blå himmel som skymtar fram för att i nästa stund vara kolsvart på himlen.
Rätt så mysigt att hålla sig inomhus...

Kanske blir det invigning av något från den fina nyinköpta boken Sommarens söta av systrarna Eisenman. Jag har bläddrat igenom boken ett par gånger och oj så mycket gott de bjuder på denna gång, både smak- och bildmässigt.



Önskar er alla en skön helg med förhoppning om lite bättre väder!


6 kommentarer:

Hanna sa...

Vackra syrener.
Hanna

Hanna sa...

Roligt att du tyckte om min trädgård.
Hanna

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan och tack för hälsningen! Ja syrener är helt underbart! Mums, nu suktar du mig til att baka, men jag ska hålla mig. Det blir en bakdag imorgon istället, för då är det kalas här. Jag tror det blir en rabarberpaj - årets första! Det är försommarkänsla om något!

Ha en skön långhelg!

Kram M

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som vi har likadant väder. Här har det nu regnat sedan kl. 15. Syrener är underbara. Här har vi inte ens knopp i den.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Syster vit sa...

Jag bara älskar syrener. Fick ett tips från en arbetskompis om en gammal trädgård där bara syrenerna var kvar, och där grävde jag upp två små plantor som faktiskt blommade. Så nu har jag gammal bondsyren i trädgården, mmmm. Kram Liselott.

Anonym sa...

Vad kul att du bakat. Hoppas du gillar den! =)

Ha en trevlig kväll.

Karin
Rosa maränger