...och lite trädgård förstås!


söndag 10 maj 2009

Blommande hägg

Häggen är snart överblommad... men lika väldoftande och vacker ändå.



Nu njuter jag för fullt av trädgården. I helgen har jag planterat ut ett par av mina tidigare sådder...fingerborgsblomma och stockros. (obs, klickbart)
Det ska bli spännande att se om de tar sig och trivs i vår trädgård.

Nu säger jag som Caroline af Ugglas.... Snälla, snälla.... Om du har lust så lämna gärna en kommentar. Skulle vara så kul att veta vilka ni är som tittar in.

Kram!

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder från Lisebergs trädgårdar. Skulle behöva massor av inspiration för att kunna fixa till i vår trädgård. Här har det inge hunnit blomma över än.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

StrandviksVillan sa...

Överblommad, oj! Hos oss har inte häggen ens börjat. Den brukar blomma vid skolavslutningen. Förra året tog jag porträtt av barnen framför vår hägg, medans dom var finklädda :)

Fick stockrosfrön av mamma idag, men är fundersam över placeringen. Dom borde säkert stå mot nån vägg el dyl eftersom dom blir så jättehöga. Fina är dom åtminstone!

Ha det fint!

Unknown sa...

Vilken härlig somrig bild! Här har det ännu inte kommit lika långt i växtligheten. Ha det så gott. Kram Lenita

Bibbi sa...

Så underbart med Hägg! Har ingen själv, men grannen har en stor som sprider doft till min baksida och uteplats. Älskar den häggen. Men än får jag vänta några veckor...
Njut av din :-)

rosenskära sa...

Godmorgon Marie, här har jag precis konstaterat att uttrycket att naturen är som ljuvligast "mellan hägg och syren" hänger löst...!
För just här och just nu blommar de - samtidigt! Vad kan vi vänta oss nästa gång?!

Lena

Sol sa...

Heggen er så vakker nå....og det dufter så godt ute om kveldene. Nydelig bilde!

Hanna sa...

Så fina bilder.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Att bo norrut känns oftast som en nackdel när man ser till trädgårdslivet, men å andra sidan kan jag trösta mig med att vi har den underbara häggblomningen framför oss!
Fina äppelblomsbilder du visar!