...och lite trädgård förstås!


lördag 9 augusti 2008

Kaffehuset i Sundsby

Häromdagen när vi besökte Göksäter så stannade vi för en fika på vägen hem.
Kaffehuset i Sundsby var en ny upplevelse för oss och jag gillade det skarpt.
Det finns en gårdsbutik med massor av mysiga saker, tyvärr jag sprang mest omkring och kunde inte bestämma mig för nåt så jag åkte därifrån tomhänt.

Fika kunde man också göra gott! För min del blev det underbar morotskaka.
Vad är väl mysigare än en god fika utomhus i trevlig miljö?
Har ni vägarna förbi Tjörn så tycker jag absolut ni ska stanna för en kopp!








Vilka är ni förresten som kikar förbi här? Jag är så nyfiken... så har du tid och lust så lämna gärna ett litet avtryck.

Önskar er en fortsatt skön helg utan alltför mycket regn!

21 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Det är sådana här guldklimpar man ska hitta när man semestrar. Det såg mycket mysigt ut!
kram Annika

Mjuka sa...

Åh så mysigt det ser ut! Härliga bilder
kramar M

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert ställe - bra inspiration för min nya gårdsbutik.

Kram Maud

A home far away sa...

Oh det ser så mysigt ut, såna saker jag saknar här i Singapore.

//Gunilla

Annika sa...

Vilken alldeles undarbar butik.... där skulle man kunna slå ihjäl nåra timmar... kikar in hit tittsom tätt men är dålig att kommentera... dina pallar blev jättefina o blombordet med... nu när hösten kommer får man lite mer lust att blogga... Kram Annika

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilket mysigt ställe!
Nu blev jag sugen på en utflykt :)

Kramar
Flisan.

Anonym sa...

Åhh, vilket mysigt ställe.
Ligger det långt från Henån detta?
Måste man ju bara besöka.
Kram

Anonym sa...

Ja, då vet jag på ett ungefär var det ligger:-) Ska ta och åka dit någon dag. Fattar inte att jag missat detta fina ställe.. Tur att man inte bor så långt därifrån då:-)
Kram

Lösvirkesbyggarna sa...

Hittade just till dig genom Magdalenas Bakficka. Vilken härlig blogg du har!
Kramar Anna

Lena sa...

Hej Marie och tack för ditt avtryck...det är alltid så kul när någon skriver. Jag har kollat runt lite här inne hos dig och du har så fina bilder, jättemysigt!! Jag kommer garanterat att återkomma till dig. Ha det bra!! // Anna ♥

På min gatan i stan sa...

Jättefint!!! :-) Det där gillar jag!

Kram!

Desirée sa...

Såg härligt ut! Tyvärr är jag sällan i tjöntrakterna! Kram

Hem och Lycka sa...

Å, vilket mysigt ställe! Man borde absolut röra sig lite mer i hemmatrakterna, finns många guldkorn. kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Helt underbart ser det ut!
Och sugen på fika blev jag också!!!

Du har helt rätt!
Det är Höstflox!!! Jag kunde namnet igår, och förra året... Men nu när det var dags att skriva det på bloggen så blev det helt tomt där uppe... TUSEN TACK!

Kram Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjörn nästa! Vilket ställe! Tack för att du tog med oss dit!! Mari.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det stället ser verkligen fint ut!
Kram Marlene

StrandviksVillan sa...

Jag kikar in då och då...

Vilket mysigt ställe ni besökt. Sockerburken var jättesöt och till vilket pris sen!

Skatan sa...

Wow...dit skulle jag vilja åka just idag!

Kattfot sa...

Ser ut som ett riktigt trevligt ställe. Gärdsbutiker och cafeér är så mysiga...och så gillar jag när det är udda kaffekoppar :) Tack för dina rara ord!

Kram
Catrin

Designe sa...

Oj, vilket underbart och vackert ställe! Blir så nyfiken..var ligger Göksäter?
Kram :)

Lilla huset på prärien sa...

Hej!! Jag tassade förbi och kikade lite. Vilken härlig butik du har varit i!! Fantastisk. Tyckte minsann att Maud med Gårdsromantik också visade den bilden på denna supervackra cykel... hon måste bo i närheten då :)

Trevlig blogg!

Mvh Jenny