...och lite trädgård förstås!


måndag 25 maj 2009

Visa vid vindens ängar

Idag har jag gått och nynnat på en vacker visa...
Smaka på orden och sjung gärna med! Visst kan ni höra melodin?


Det går en flicka i Aspe-lunden
Jag har ett gulnat fotografi
Med åren blev hon en dröm, en saga
en ensam vandrares symfoni

Jag ville skriva en sommarvisa
där ögonblick blir till evighet
men ord blir stumma och toner dunkla
min innersta tanke
förblir en hemlighet

Det går en vind över vindens ängar
Det fladdrar till i en tyllgardin
Jag ville sjunga min sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin

Jag ville sjunga om Katarina
till träklangsflöjter och alcymbal
men vindens toner blir sommarn's sånger
Jag blir förstummad i björklövssal

Det går en vind över vindens ängar
Det fladdrar till i en tyllgardin
Och jag ska skriva min sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin

Och jag ska sjunga min sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin

Kram till er alla!

13 kommentarer:

rosenskära sa...

Var det Olle Adolphsson som skrev den? Tänk, den har man sjungit på många strandfester till gitarrplink!

Att en visa kan väcka så många minnen! Kanske tar jag den och gör en tavla?!

Kramar/Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Den är så fin. Nu har jag fått den på hjärnan och blir inte av med den *s*.
Kram Ullis

Unknown sa...

Vilken härlig text!! Jag får in melodin i huvudet då o då, men kan inte få till det riktigt,fniss. så vacker text. Ha det så gott. Kram Lenita

Annas Lycka sa...

nynnade på denna imorse....konstigt va ....skriver som en kratta men var tvungen att kommentera ...kram från mig med gipset...

Karin sa...

Det smakar sommar!

::fina:: sa...

Åh ja, jag började genast att nynna! Tack för denna härliga sommarkänsla! Kram, Josefine

Fröken Tindra sa...

Åh, vilken mysig blogg du har! Receptet i det tidigare inlägget måste jag prova vid tillfälle!
Kram!

Lotta 8`) sa...

Åhhh, ja just så är det nu! Jag var ute på landet idag och hämtade hem min bil, en bit bortanför Skene med gröna ängar, kossor, syrenhäckar, färger.... suck..... 8`)

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vad skönt att höra att det är fler som har svårt att göra två saker samtidigt...Fniss! Vilka somriga bilder du bjuder på o vad kan ju vara mer passande än den sången! Nu längtar man...Må så gott! Kram Therese

Beas sa...

Nu har jag nynnat med...och i min fantasi lät det jääättebra! :-D

Älfgärdet sa...

Den är helt underbar & är så mycket sommar. Må den sjungas av både Håkan Hellström & Mats Paulsson :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Jaaaa, favvosången nummer ett!!!

Floras Kulle sa...

Jag sjöng den för mina barn i bilen härom dagen, vanligtvis brukar de stöna "Sluuuta, mamma!" så snart jag sätter igång, men denna gång var det helt tyst... :)

Hade även planer på att texta ett par av verserna uppe under taket i köket. Har gjort en mall, men självförtroendet svek mig!

KRAM:
Annette