...och lite trädgård förstås!


tisdag 12 maj 2009

Blandad äppelkompott

Vi har två äppelträd i vår trädgård, just nu står den ena i full blom och den andra har de mest ljuvliga knoppar.
Jag kan stå därute en god stund och bara lukta... så gott!




Just nu har mina inlägg kommit lite tätare än tidigare veckor och jag hoppas att det kan hålla i sig. Bloggen är en skön avkoppling, lika kul att besöka andras bloggar som att göra egna inlägg.
Jag hoppas så att ni som kommer hit känner att det ger er något.

Stort tack till er som lämnar ett par ord, det är väldigt uppskattat. Även om bloggen är frivillig så sporrar det ju helt klart när man får lite feedback genom snälla ord. Tack och bock!

Kram!

16 kommentarer:

Stina sa...

Vad härligt med träden. Våra har inte kommit så långt. Men snart så...;-) Kram Stina

Butik Drängstugan sa...

Vilka vackra bilder på äppleblom!
Hela din blogg är inspirerande läsning.

Vårhälsningar
Butik Drängstugan

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint! Här har inte våra äppelträd kommit så långt. Njuter av dina bilder så länge.

Ha det bra!
Kram Ullis

kardemumma sa...

Vilka ljuvliga bilder!
Har precis tagit in lite körsbärskvistar och satt i vasen!
Ha det bäst!
Kramar C

rosenskära sa...

Jag läste för länge sedan en bok där de blommande äppelträden likandes vid ballerinor med rosavita krinoliner... Träffsäkert!

Kram/Lena

Moa sa...

Man njuter av dina bilder.. visst är det härligt ute nu med alla träd i olika färger.. tänkte på det igår när jag körde hem, både olika färger på blommorna och bladen vid bladutsprickningen.. en underbar palett av färger.. Ha en bra dag.. Monica

Unknown sa...

Så härligt blommande äppelträd!! Här har det ännu inte kommit så långt, men de ä på väg. Ha det gott. Kram Lenita

Vita små hjärtan sa...

Härliga blomsterbilder!!! Ha de gott!

Kerstin sa...

Hej Marie!

Visst är det skojigt att få kommentarer, det gör en alldeles lycklig inuti! Märkligt, men härligt, att kunna bli glad för så små ting!

Älskar dina fina trädgårdsbilder, just nu när allt slår ut och blommar och är så överdådigt vackert är det svårt att inte vara lite trädgårds-tokig, det är jag iallafall!

Må så gott,
varma kramar! / Kerstin

Poppins sa...

Vilka härliga vårbilder. Man njuter verkligen av naturen nu.

Visst är det kul med feed back på bloggen men det är nog så att de flesta bara passerar förbi utan att lämna några spår. Men de skulle ju inte återkomma om de inte trivdes och hittade något intressant att ta del av.

kramar från Poppins

Karin sa...

Underbara bilder! Njuter verkligen av äppleträden nu när de blommar. Finns inte mycket som slår det! :) Tyvärr hinner jag inte läsa så mycket hos andra just nu men för mig är det i princip en självklarhet att lämna en liten rad när jag är inne och kikar...

Tack för tipset om växtloppisen! Det lät kul men tyvärr är helgen uppbokad. Hoppas du får trevlig om du går och rapporterar hur det var! ;)

Ha en skön helg! Kram Karin

Prinsesse Elin sa...

Åååååå for noen vakre bilder. Jeg blir helt i sommer steming av bloggen din i dag.
Ha en herlig fredag og takk for inspirasjonen:O)

Pengastorm sa...

Ljuvligaljuvliga äppelblom! Nu börjar den årstiden jag älskar mest!
Kram

Annas Lycka sa...

Vackert!!! Jag hoppas att du får en skön söndag!! Kram Anna

LisaMatilda sa...

Har också varit ute och fotograferat äppelträd, men höll mig till de vilda sorterna.
Tycker dina bilder blev väldigt fina!

Kram från en ny bloggare
LisaMatilda