...och lite trädgård förstås!


tisdag 20 maj 2008

Hem & Harmoni fyller 1 år

Ett år går fort... roligt och inspirerande har det absolut varit! Under året har det hänt en hel del, här på bloggen har jag hunnit med 148 inlägg.
För de flesta av er är jag helt anonym. Endast två andra bloggare har sett mig 'live'. Kanske blir det ändring på det inom kort då jag förhoppningsvis ska vara med på bloggträffen i Göteborg...

I backspegeln.... Visar lite foton från året som gått. I maj/juni började jag trevande med mina första inlägg som mest handlade om min trädgård. Märker dock att jag har fortsatt i samma anda, mycket bilder från naturen har det blivit.

Minns den första kommentar jag fick, den kom från Theas rum. Blev så glad och samtidigt nervös... Jag märkte att jag plötsligt hade besökare!




Fortsatte under sommaren och då hände det här. Jag bakade och fyndade zinkbalja som jag prydde med flytkoppar och lite grönt. Sen åkte målarpenseln fram och alla trädgårdsmöbler fick sig en omgång. En del blev vita och andra blev svarta.








Mitt loppisfynd tvättunnan flyttade hem till mig. Den blev jag så glad för... Vi alla minns väl LantlifsAnette underbara tvättstuga?



Jag fixade till etiketter till mitt tvättmedel och sen blev det höst...


Hjärtegryn från Jordgubbar med mjölk och Kaninen från Vita pelargoner och zink flyttade också in... Numera kära invånare hos oss!



Julen började närma sig... Jag sorterade julgranskulor och tände ljus och bakade (igen)...





Den vita pappasken målades och dekorerades med bild lånad från snälla Marie med bloggen Vita ranunkler


Sen fick jag inspiration till att rensa och det spred sig. Självaste Syster Ruffa kommenterade och började rensa hon också. :) Sen nämnde hon mig i ett inlägg... som gjorde mig glad och stolt! :)



Detaljer från badrummet visades och vi fikade gott igen.... Sen kom Påsken hastigt och lustigt....kändes som det precis hade varit jul.






Jag skrev lite om min Längtan och fick många snälla kommentarer... Tack än en gång!



Våren kom... härligt!




Vårens ankomst firades bl a med en vaniljfylld sockerkaka.





Kommer ni ihåg vad jag skrev om mitt lilla telefonbord...? Att det var något på bilden som var fel? Det kommer nu att rättas till, dvs jag har fått klartecken på att måla spegeln ovanför vit... :)






Är ni kvar?.... Det blev ett långt inlägg.

Jag vill passa på att säga tack till era alla som besöker mig... och speciellt till er som lämnar ett litet avtryck då och då. Det betyder så mycket och det är det som gör att man fortsätter att blogga.
Visst funderar jag ibland på att sluta men än hänger jag med ett tag...

Må så gott allihopa, vi ses snart igen! Kram till er alla!

17 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Grattis på 1årsdagen. Det är fantastiskt så mång afina inlägg du hunnit göra under året. Hoppas du fortsätter länge till.

Anonym sa...

HIPP-HIPP-HURRA!
GRATTIS TILL ETTÅRINGEN!!
Vilket härligt inlägg som sammanfattar året! Trevlig repetition :)
Ska bli kul att få fortsätta följa din resa ... om du känner för att göra det.
Själv tar jag nu en paus, syns ifall jag dyker upp igen ...
när jag nu beslutat att pausa känns det mest skönt, men man vet ju aldrig om man får abstinens när man nu bloggat på i över ett år ;)
Ha en riktigt skön sommar!!

Annika kort & gott sa...

Ett år går fort när man har roligt sägs det. Vilken kul grej med en tillbakablick över året som gått. Jag njuter alltid av alla fina bilder du delar med dig av.

kram Annika

Kattfot sa...

Stort Grattis! Vilken trevlig återblick på året som gått. Ha en riktigt fin vecka!

n o r d i n g å r d e n sa...

Kära Hem & Harmoni Marie ( Det rimmar nästan, har aldrig tänkt på det förr: ) Grattis till ett år, redan!? Jag minns du började såsom ganska många andra förra våren, det var då det var det stora bloggenombrottet! Och visst har det varit kul! Ett tag sen jag besökte dig nu men du har en sådan fin blogg, det kommer och går folk på min länklista, de byts ut, tas bort och läggs tillbaka allt eftersom tid, antal inlägg, intressen mm men du har så otroligt fina bilder och detta collage var mycket smakfullt, chokladbollarna och ekan gillar jag nog mest: ) Underbar resumé! Ha en fortsatt skön vår! Mari.

Frida sa...

Grattis till ettårs dagen!
Första gången jag var inom här, inte den sista. Underbart vackra bilder du har på din blogg!
Kramar Frida

Karin sa...

Grattis på ettårsdagen Marie! Jag hoppas det blir många fler bloggår. :) Härlig bildkavalkad. Vet inte om jag kommer kunna vara med på bloggträffen men det hade varit trevligt att träffas. Kram Karin

Anonym sa...

Grattis på 1-årsdagen.. visst går tiden fort och det är så kul med en blogg för det är så lätt att gå tillbaka och läsa och titta på bilder och så minns man allt kul man varit med om på ett annat sätt.. Ha en skön årsdag..=)

Anonym sa...

Grattis till "ettåringen" :-)
/Annette

Living by Milla sa...

Åh, vilket härligt inlägg med underbara tillbakablickar !! G R A T T I S !

Kram!
Camilla

Poppins sa...

Grattis till ettårsdagen! Så roligt att läsa en liten kavalkad över året som gått.
Och vilka härliga Rom-bilder i förra inlägget! Nu vill jag resa dit.
kram

LantlivsAnette sa...

Grattis på ett års dagen !!
Wow vad fina bilder du visar..och vad roligt att du nämner mig !!
Kram Anette

sabina sa...

Grattis!

Anonym sa...

Hej där. Kul med ett år, tiden går ju såå fort.
Finfina bilder. Nu blev jag riktigt sugen på att fixa med flytljus i nån zinkkruka/balja.

Ha det gott!

Karin/theasrum

Hem och Lycka sa...

Grattis i efterskott på ettårsdagen! Härligt med lite resumé ;-) kram!

Jeanette Hornbeck sa...

Grattis i efterskott, väldigt trevligt inlägg! bilden på de frusna rönnbären är helt otroligt vacker
Appropå Ruffa, vet du vart hon har tagit vägen?
Kram Jea

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Jea!
Tack så jättemycket. Rönnbärsbilden är jag också väldigt förtjust i.
Jag kunde inte klicka mig in till dig, så jag svarar här istället.... Ruffa har tagit en paus, men jag hoppas/tror att hon kommer tillbaka. Hon finns på bloggkoll ifall du vill ha koll när hon dyker upp igen...
Ha det gott, kram!