...och lite trädgård förstås!


söndag 31 maj 2009

Underbar helg...

Vilket underbart väder vi haft hela helgen, känns som högsommar! Det gäller att passa på för snart är vi väl tillbaka i verkligheten igen :)
I stort sett hela dagarna har spenderats utomhus, ömsom i solen och ömsom i skuggan. Så härligt!

Äntligen har också vår trädgård börjat växa till sig så det är nu mycket lättare att hitta lite skön skugga att gömma sig i emellanåt.
Idag blev det en riktig sommartårta med hallon hos mina föräldrar i deras sommarstuga. Mums!


Hoppas ni alla haft en lika skön helg! Imorgon är vi redan inne i juni, tänk så fort det går nu. Ibland önskar man att man kunde stanna tiden...(då helst när man har börjat sin semester.. hi hi)

Kram till er!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, nu blev jag sugen på en sån där tårta. :D

::fina:: sa...

Åh vilka ljuvliga bilder! Ja verkligen en underbar helg vi haft! Vi åt också tårta - punchtårta bidde det! Kram, Josefine

Maria sa...

Åh...vilken tårta! Det var länge sedan man åt Pinochiotårta (den heter väl så?). Visst är det fantastiskt med vädret! Vi får hoppas att det blir en sådan där härligt varm och solig sommar i år!

Hem och Lycka sa...

Ååå så gott, ja jösses vad härligt väder!

kram Mia

Kerstin sa...

Åh så gott med tårta! Min svärmor brukar göra en som ser ut precis som den där...farligt!!

Ja, visst är det vackert med pioner, de är så överdådigt underbara, kosta du på dig en vit, de bringar mycken glädje!

KRAM!! / Kerstin

Huset vid ån sa...

Hej Marie! Hoppas du haft det bra i helgen! Den där tårtan är smarrig...Jag brukar variera bären ganska flitigt! Lika god blir den varje gång! Du bjuder på jättefina bilder...Blir så "sugen" på tårta! Ha en bra vecka! Kram Therese

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm vilken god tårta, den såg verkligen smarrig ut!!! Och vet du, jag nynnar ofta på en viss melodi, så även just nu när jag bloggade , scrollar ned mej samtidigt som jag nynnar på en viss melodi, och vad får jag se, det är ju samma låt du nämner nedan!!! Det är min sommarfavorit nummer ett!! Mari.

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm så gott det ser ut med tårtan:)
Kram Lallis

Unknown sa...

Åhh vilken tårta!! Mums. Ja, nu är vi inne i juni redan, njut av tiden. Ha det så gott. Kram Lenita

Ullis/Leva på landet sa...

Så sugen jag blir när jag ser dina bilder. Ja helgen var verkligen härlig.

Kram Ullis

Catherine sa...

Awww...looks so delicious~ I just picked wild raspberries yesterday!:) Beautiful blog, & photos!
Cat