...och lite trädgård förstås!


torsdag 16 december 2010

Min tavla ~ My homemad wall decoration

V
ad roligt att ni gillade min egenpysslade tavla, så snälla ord värmer gott i hjärtat. Några undrade vad det stod på tavlan och det står take time to smell the roses.
En text som man får försöka ta till sig när vardagen snurrar på lite fort emellanåt.


Tavlan är gjord av vitt vanligt bomullstyg som jag spänt upp på en ram och textat med hjälp av en schablon och textilpenna i grått.
Enkelt pyssel som inte tar så lång tid, det svåraste är nog att välja texten.

Tjingeling!

PS. Jag återkommer med lite bilder på Ullared fynd så fort jag kunnat ta lite kort i dagsljus.

7 kommentarer:

Nanna sa...

Kan tänka mig att det är svårt att välja vad man ska skriva! Men vackert blir det :)

mammaxtre sa...

Väldigt fin. Vad du är duktig!

Tina sa...

Så gullig text!
Jag har funderat på att göra en tavla o stämpla på text..din variant var inte så dum..kanske gör en likadan.

Ha det bra/Tina

Ann-Catrin sa...

Oj vilken fin tavla.. och härlig text
Duktig du är Marie!

varm kram
Ann-Catron

::fina:: sa...

Jag tittade också lite extra på den där tavlan, jättefin! Där visar du verkligen att "less is more". Jättesnyggt!
Kram, Josefine

Petra / Popetotrora sa...

Ja, jag gillade verkligen den tavlan!
Har gjort en liknande själv, och som du skriver; att välja vad som ska stå på den va verkligen knepigt!
Men dulyckades komma på ett väldigt fint, och tänkvärt, citat! :-)

Hanna sa...

Vad fint! Tänkvärda ord du skrivit :)

Ha en skön advent!
Kram Hanna