...och lite trädgård förstås!


tisdag 14 december 2010

Tematisdag ‖ Favoritmöbel ~ My favorite furniture and a loop of light with stars of zinc

I
dag är det ju tema i Fabriken igen. Det höll jag så när på att glömma. Temat för dagen är favoritmöbel och då måste jag ju säga mitt underbara vitrinskåp. Inköpt tidigare i år och det är både vackert och rymmer massor.



En ny ljusslinga för i år har hittat hit och lagt sig över skåpet. Denna ljusslinga är besatt med stjärnor i zink vilket gör den lite tyngre än vanliga slingor. Därmed passade det så bra att bara lägga den på skåpet.
Nu lyser den upp så fint under våra mörka vinterkvällar, i ett hörn som annars är lite dunkelt.

Jo, förresten jag kom ju hem från Ullared för en stund sen också... jösses vilka fina saker jag fick med mig. Både i klädväg och inredningsmässigt, och en och annan julklapp också förstås.
Och sen skulle jag även handla julgodis till mitt jobb, vi ska ha lite julfika på fredag och alla har lagt en tjuga var. Man får rätt mycket godis för trehundra riksdaler... :)

Som alltid uppskattar jag alla era besök här! Tack!

6 kommentarer:

Helene sa...

Vilken jättefin ljusslinga! Perfekt att lägga på ett fint skåp!
Blev det en Ullaredsresa?
Ha det bra!
Kramar, Helene

Tina sa...

Ljusslingan är jättefin, var har du hittat den? Ullaredsfynd, låter intressant..jag brukar sova väldigt gott när jag varit där.

Kram Tina

mammaxtre sa...

Vitrinskåpet är riktigt fint!

Godis är gott men jag är fiortfarande duktig, tro det eller ej :-)

tindra lite mera sa...

Hej,
Jag tänkte göra lite reklam för min blogg,
har inte varit aktiv i min blogg på ca 1 år så det är som att börja om igen.Tänkte att om jag har en utlottning så hittar ni till mig igen men icke så snälla vill du vara med på min utlottning
du har jättestor chans att vinna men skynda för tävlingen avslutas ikväll..Det du kan vinna är en avskavd bräda med härlig snirklig text eller ett trähjärta med underbar vintagebild,välkommen in och ta chansen!
En liten länkning skulle uppskattas:)
Kram Katarina

Malin - I min trädgård sa...

Vilken underbar ljusslinga Marie! Så fint!

Ha en bra kväll!

Kram M

Ingelas hantverk sa...

Snyggt vitrinskåp! Gillar den lilla ljusslingan jättemycket, var har du hittat den?
Oj, Ullaredsbesök nu i jultid! Det måste ha varit trångt antar jag.
Kika gärna in hos mig, där finns en liten utlottning.
Ha det gott. Kram, Ingela