...och lite trädgård förstås!


måndag 13 december 2010

Vår plutthall ~ Our very small hallway

N
i som följt min blogg länge kanske minns mitt skojeri med mitt loppisfyndade satsbord? Om du missade det, klicka här.  Jag hade riktigt roligt när jag läste kommentarerna på det inlägget.
Som synes har jag kvar bordet och just nu står det i hallen (vi har öppen planlösning mellan hall och vardagsrum).


 Förresten... är det någon som vill komma och måla vår furutrappa? :) Ni är såå välkommen!
Tjingeling.... vi ses imorgon igen, då kommer jag med en liten rapport från Ullared...


8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Ohh, jag tror faktiskt att många tror att det är jobbigar och svårare än vad det är att måla en trapp. Jag gav mig in på våran för några år sedan, började med att kvistlacka alla kvistar sen tog jag bort alla spjälor. Rollade hela trappen fyra gånger vitt och trappstegen en mörk mörk brun färg. Det var hur enkelt som helst och det gick på några dagar. Jag målade tidigt på morgonen och torktiden var 8 timmar. Perfekt!

Börja och det går fort. Det blir så otroligt bra

Kram Teres

millandante sa...

Okej, vi gör såhär, jag målar din trappa - och du skrapar min...!? :)

Nä vi får nog ringa hon i smultronbacken...

Superfina bord! Blir nyfiken på pallarna...!

KRAM

Fröken C sa...

Kanonmysiga bord:)

Haha, visst kan jag måla din trapp, ska bara fixa min egen först;)

Spännande att se pallarna när du piffat till dem!

Kram C

Tina sa...

Fina bord, kollade ditt gamla inlägg..hi, hi.
Vi får väl hjälpas åt vi hårt inredande kvinnor, trappor är jobbiga dom..

Kram/Tina

mammaxtre sa...

Även jag har en furu trappa. Så ful så ful. Så hårt arbete att få den vit bara. Vi bor i ett trevåningsradhus. Jag misstänker att den aldrig kommer att bli vit :-(

Ha det gott

Fröken C sa...

Tack för din gulliga kommentar:)

Lite vimsig är jag tydligen, tänkte inte på att jag klickade mig vidare till ett gammalt inlägg;)) För mycket i huvudet kanske......
Nu har jag iaf kikat på dem o de var jättefina!

Kram C

betong ute och inne sa...

Hej Marie...
Vad kul att hitta din blogg....
Har inte hunnit kolla igenom hela, men gud vad mysig...
Blir så glad att hitta så många fina bloggar, och med samma glädje för inredning och pyssel...
Jag titta mest in på pyssel...så fina skyltar...och äggen...ja en massa fint..
Kram Malin

Vårt hem på landet sa...

Jag målade vår trappa i höstas, så jag får nog säga tack- men nej tack för det var inte det roligaste jag har gjort ;)

Hoppas du gör många fynd i the big varuhus! :)

Kram, Emma