...och lite trädgård förstås!


onsdag 8 december 2010

Enkel dekoration med jultouch ~ Simple decoration with a touch of christmas

J
ulförberedelserna rullar på, dock har jag inte ännu fått den riktigt julkänslan. Kanske att jag måste dricka mer julmust och provsmaka lite av Leilas Rocky Road. Vad tror ni? Kanske äta lite fler clementiner och lyssna på mer mysig julmusik? Och lite fler pepparkakor kan jag nog trycka i mig tillsammans med lite glögg och ädelost...
Måste också testa det mumsiga receptet som Fint Hemma Ann-Catrin bjöd på idag... såg ju gudomligt gott ut!

Enklaste juldekorationen.... röda äpplen, några kanelstänger och stjärnanis på ett fat.

Här snöar det för fullt (igen!)... det gör ju också sitt för julkänslan! :)



PS. Några dagar kvar på min julutlottning, så missa inte chansen.. Kanske det blir du som får ta emot de söta nissarna...

3 kommentarer:

Tina sa...

Jag kan tänka mig äta både det ena och det andra innan julen för att öka stämningen..
Nösund körde jag förbi i somras, trodde bara dom hade bad ute i tunnor, detta såg ju helt underbart ut. Kanel och anis luktar så gott!
Kramelikram/Tina

LissenTo sa...

Sitter just och ska skriva ner några recept ingridiendser för att handla imorgon. Ska baka så juldofter ska sväva över rummen.

Ha det gott. Lissen

Tidsmästarinnan sa...

Hej vännen,
vad fint med lite kanel och röda äpplen. Jag har avverkat första omgången hyacinter, nu börjar de vissna och det krävs fler tror jag minsann :-) Funderar på att testa att torka apelsinskivor i ugn, det har jag inte gjort förut.
Kram på dig och ha en fin dag!
Susanne