...och lite trädgård förstås!


fredag 31 december 2010

Gott slut på 2010!

J
ag önskar er alla den bästa avslutningen på 2010!
Det har varit ett otroligt roligt bloggår och det är tack vare er! Tusen tack för alla era besök och hälsningar...
Årets sista tulpanbukett är inhandlad, mousserande vin ligger på kylning och jag ser fram emot en härlig avslutning på detta år.

Jag och S firar nyårsafton hemma. Det tycker jag är så mysigt... vi började dagen med en lång promenad i skogen och sen har vi myst hemma. Menyn blir en exakt kopia från förra året, varför förändra ett vinnande koncept? ;)  
(klicka på namnet om ni vill se receptet)
Varmrätt: Kyckling med parmaskinka och balsamsås serveras med krämig risotto. 
Dryck: Ett rött gott vin - Roodeberg från Sydafrika (som egentligen inte passar till kyckling enligt bolagets beskrivning men vi är inga experter så det går ner ändå) :)
Dessert: Vit chokladmousse med kesella
 
Vi har också sparat ett ny film som vi tittar på ikväll och kanske blir det även ett parti yatzi innan tolvslaget.

Hoppas ni får den bästa nyårsaftonen! Vi ses igen 2011.
Gott slut!

11 kommentarer:

sussi sa...

Gott nytt år kram Sussi.

Anna Ekberg sa...

Gott Nytt År!! HA en toppenfin kväll och en god skål :)

Kramar

Tina sa...

KRAM/Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som en skön nyårsafton.
Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥

me and alice sa...

Gott nytt år på dig tjejen!!
Hälsa hela familjen!
Tusen kramar till er!!!
Susanne ♥

sussi sa...

Tack för kommentaren. Kram och ha en jätte mysig kväll. Sussi.

Helene sa...

Gott nytt år! ♥
Vi har också firat i hemmets lugna vrå efter julfirande och födelsedagsfirande. Er meny lät jättegod!
Kramar, Helene

n o r d i n g å r d e n sa...

God fortsättning på nya året Marie!!
Åh vilken krispigt fräsch bild på tulpaner och bubbel, menyn låter godomligt gott, jag tror jag ska testa det och Roodeberg är en av mina favoriter också, det passar säkert förträffligt till kyckling, i blnad tycker jag dessa vinexpter överdriver...men vilken goding du har under granen!!!

Gott nytt bloggår!!! Mari.

mammaxtre sa...

Erat sätt att fira nyår går helt i min smak. Hoppas att ni hade det fint.

Hoppas även att du får ett fint 2011.

Compact Garden sa...

Gott Nytt År..nu ser vi fram emot en härlig vår..

Kram Anne

Unknown sa...

Låter som ett vinnande recept det där! God fortsättning på det nya året och hoppas att år 2011 blir ett bra år! Kram Lenita