...och lite trädgård förstås!


måndag 27 december 2010

Eldmys i snön ~ Fire in the snow

D
et är något visst med en sprakande eld... Till slut fick vi fart på elden och sen brann den så fint i skymningen.

Annars har det varit en ganska lugn dag idag, vi var ute och körde en sväng på glashala vägar men mesta tiden har vi varit hemma. En stund ute i trädgården för att inviga nya eldkorgen, passade också på att ta med lite kaffe och chokladgodis ut i snön. Mysigt!


Min fina eldkorg kommer från Clas Ohlson
Mitt planteringsbord står otåligt och väntar på våren...
Det halsonda håller på att ge sig tror jag, det var säkert era gulliga krya-på-dig hälsningar som gjorde susen! Nu blir det till att softa i soffan en stund, kanske att man skulle se på någon film.

Kram på er!

7 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vad mysigt med eldkorg ,har funderat på o köpa en själv
Ha en bra vecka

Tina sa...

Låter mysigt med eldkorg, chokladen också...krya på dig igen...

Kram Tina

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad himla mysigt med eldkorg.Är så sugen på att köpa en själv.Önskar dej en skön vecka Kram Rita ♥

mammaxtre sa...

Eld är underbart tycker jag. Eldkorg skulle jag också vilja ha. Det står nog på min måste ha lista faktiskt :-)

Lantligt i smultronbacken sa...

Tack snälla för att du håller tummarna åt oss nu. Det värmer enormt mycket. Tack!

Kram Teres

Anna Ekberg sa...

Vad mysigt med en eldkorg, tror jag måste skriva upp den på min lista ;)
Ha en skön vecka!

kram
Anna
Sprudlande Vitt

StrandviksVillan sa...

Hejsan svejsan!
Åååh så jag önskar mig en eller två eldkorgar!!

Så mysiga julbilder du har visat!
Hoppas du mår ännu bättre nu ikväll och slipper halsont.

Ha det riktigt bra och gott nytt år till dig!
Kram, Ann-christine