...och lite trädgård förstås!


fredag 6 juli 2012

Taggfria björnbär

J

ag har så svårt att hitta en lämplig plats att plantera min björnbärsbuske på men nu när jag har semester så ska den banne mig ner i jorden.
I väntan på att få komma ner i jorden har den ändock börjat blomma... och så vackra blommor det är. 
Ljus-ljust rosa och så näpna.
Helst vill ju busken stå skyddat och med mycket sol men jag vill inte sätta den för nära huset utan gärna en bit ifrån. Får se vad jag hittar på till slut, kanske jag får bygga någon form av stöd/skydd till den. Tips mottages gärna!



Tyvärr så är det inte bara björnbären som väntar på plantering. I krukor står tre tujor, en ölandstok och en Lykkefynd (ros).
Tur att jag har semester nu och massor av tid för trädgården.

Gonatt mina vänner! Vi ses imon...

 

Inga kommentarer: