...och lite trädgård förstås!


onsdag 18 juli 2012

Mitt senaste auktionsfynd

I

går blev det som sagt en tur till traktens auktionsställe. Ett riktig bondauktion som säljer hela dödsbon.

Jag bjöd på en grej och den lyckades jag få.
Det bidde en gammal resväska i väldigt fint skick.


I det utropet hade de även en handsnidad träbricka samt en videokamera. Inget jag ville ha men det finns det bot på...
Min mor fick brickan som hon glatt tog till sommarstugan och videokameran såldes till äldre herre direkt på plats.
120:- för allt, minus 50:- som jag sålde kameran för. Helt ok tycker jag.

Obs! Katten Molly tog väskan direkt, får se om jag lyckas ta tillbaka den...

 

7 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin väska, men katten i den var ännu finare.
kram
Hanna

Sukkertøy for øyet sa...

...Nydelig foto!
Peneste pusen i tøffeste koffert!

- Ida Susanne

Annes vita rum sa...

Mysigt med gamla resväskor,tycker katten med ser jag:) ha det finfint..Kram/Anne

Spets och Silver sa...

Åh så söt kisen är i kofferten, som också är jättefin. Så himla kul med bondauktioner.

Kramar Nette

Karin - Mina Rum sa...

Låter härligt med bondauktion. Jag kan tänka mig att det går att fynda bra när de säljer dödsbon, även om det känns lite makabert på något sätt. Men å andra sidan är det ju bra att gamla, kära ägodelar kan få nytt liv.

Kram!

Cattis sa...

Va kul jag har en exakt likadan väska som jag haft i många år. Fick den av min mormor på 70-talet.

Kram Cattis

::fina:: sa...

Det där var den härligaste bild jag sett på länge! Helt underbar! Molly är ju så fantastiskt fin och så tjusigt hon ligger där i din fina resväska. Vilket fynd - både väskan och kissen ;-) Grattis till dessa båda godingar! Kram!