...och lite trädgård förstås!


torsdag 5 juli 2012

Ernst - mon idole

A

lltså jag säger bara Ernst!
Vem annars kan se sådana möjligheter i allt? Tar en "ful" stol, sågar av benen och helt plötsligt har man en fiskestol... eller betongplattor som golv inomhus, så rufft och fint... Glasbetong också..vem använder det längre?
Men Ernst han kan minsann!

Mattram - Tanacetum parthenium (Tack för att du gav mig namnet - Tankar från trädgårdsmästaren)

Ser fram emot resten av programmen... han ger mig inspiration.

Och du... i morgon är min sista arbetsdag på fyra härliga underbara vackra sköna veckor. Love it!
Kanske man ska fixa lite mer industriell chic här hemma då... har en plan för köket som jag hoppas kunna förverkliga snart.

 

5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Det enda problemet är väl att hans projekt nog slukar ofantliga mängder pengar. Jag menar, växthus i lärkträ, vem vill inte ha det?! Men vem har råd? Inte jag i alla fall. Men vissa andra idéer han har, håller sig ju på lite rimligare nivåer. Som rostornet till exempel.

Ha en rikigt skön semester! Kram!

Marina sa...

Det är ett mysigt program och jag gillar Ernst men det är lite synd att det ofta görs saker som nog kosta skjortan.

Kram o trevlig semester!

Ninnis sa...

Bara tacka och ta emot ideerna och sedan göra dom efter egen börs...men hans tankegångar gillar jag....=)

Ha en skön helg !

Kram Ninni

Spets och Silver sa...

Visst är han påhittig, vår Ernst. Undrar om han kommer på allt själv?

Ha en skön semester!

Kram Nette

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jamen exakt sådär ser en del av mina frösåddingar ut, lite halvfyllda. Jättefint!
Och Stort Tack för den fina länkningen Marie! Jag blir stolt som en höna när jag omnämns:-)

kramkram H.