...och lite trädgård förstås!


torsdag 19 juli 2012

Sommarbukett

E

n sommarbukett av daggkåpa, mattrams och kärleksört. Så enkelt att bara gå ut i trädgården och plocka.
Om vi någon gång flyttar så är det definitivt vår trädgård jag kommer sakna mest.


Idag strilar regnet ner igen hos oss, är det likadant hos er? Igår var en superfin dag med strålande sol och värme. Så skönt!
Jag passade på att börja måla en möbel (måste stå utomhus) och nu är den grundad, hade ju tänkt fortsätta idag men icke... Så trist att ha en halvfärdig möbel mitt i vardagsrummet... vill ju ha den klar ju...
Färgen är mörk mörk grå, nästan svart... åh, spännande att få se hur det blir.

Idag spenderar jag tiden med att söka efter restips till Paris.. vi tänkte åka någon gång i höst och det blir vårt första besök... Var ska man bo, vad ska man hinna se, vad är värt att shoppa... oj oj svåra i-landsproblem idag.

 

5 kommentarer:

Hanna sa...

Men fina bilder.
Kram
Hanna

Ann-Louise sa...

Åhh Paris...Så underbart!

Inget regn här idag. Knappt någon sol heller. Men det ha varit härligt väder dock.

Jag ska också måla några möbler så snart jag hinner. Har annat jag måste prioritera först.

Kram Ann-Louise

Rosor och ruiner sa...

Hm, mattrams såg ju fint ut, är det en perenn månne...
Va gulligt att katten la sig i väskan direkt, rätt typiskt katter det där, nyfikna som de är! =)

Smultron på ett strå sa...

Underbart att ha en trädgård att hämta skatter ur! Visst är det bra att fixa färdigt saker när vädret sviker! Ha en bra helg//kram maria

Fröken Fräken sa...

Nähä!! Bara sol här :-D Såg precis att vi leder solligan - YES! Äntligen får man något tillbaka för den långa vintern...
Paris lät också väldigt underbart, förstås!