...och lite trädgård förstås!


torsdag 26 juli 2012

Rosa och rött.... väldigt sött!

Vilken sommar vi fått... tänk att det kan vända så fort. Härligt!
Här njuter vi av sol och bad, första doppet i havet är avklarat häromdagen. Svalt... :)

Igår när jag var och handlade matvaror så kikade jag in i "specialen", det är en annan del av butiken som har "allt möjligt". Där kan man ganska ofta göra småfynd. Jag fick med mig en söt emaljkopp till det låga priset av 14:94:-. Man kan ju undra... försvann inte ettöringarna för typ en evighet sen...?
Emaljkoppen är redan en favorit oavsett pris, passar perfekt för lite blommor så här i sommartid.


Några rosor från trädgården fick "offras"...



Passar också på att säga tack för alla snälla kommentarer kring målningen av min skänk. Jag är verkligen supernöjd och glad att jag vågade ta något annat än vitt...

   

6 kommentarer:

Hanna sa...

Verkligen fint. Här har vi också fått sommar så underbart. Jag bara njuter av värmen.
Ha det fint.
kram
Hanna

Ninnis sa...

Vilket gulligt fynd...och tänk att idag fick vi också smaka lite sommar...=)

Skänken i ditt förra inlägg blev jättefin...!!!

Kram Ninni

::fina:: sa...

Så söt mugg! Det är så roligt med dagens mataffärer och de avdelningar med inredningsgrejer de har - ofta mycket fina saker som din mugg! Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej söta Marie!

Hihi, ja det är faktiskt lite "Lilla Blanka" över dina bilder idag :))
Så ljuva rosor..! Och muggen..ME LIKE!!!
Skall till Kungälv på söndag och skulle gärna vilja ha en likadan ;)
Var ligger butiken som du köpte den i?

Kram
Mia
Ps din ommålade skänk blev jättefin!!!

Spets och Silver sa...

Jättesött!

Kram Nette

Lilla Blanka sa...

Tack snälla för ditt svar! Det skall inte vara något problem att hitta dit nu.

Kraaaam och ha en fin dag!
Mia