...och lite trädgård förstås!


tisdag 31 juli 2012

Lite kvällspics från trädgården



Igår kväll i skymningen, efter ett lätt duggregn gick jag ut i trädgården och tände ett par nya lyktor.
Nu känns det som sensommar i luften, den är kall och frisk på ett skönt sätt. Jag gillar sensommaren/hösten, är nog min favoritårstid (om det är bra väder vill säga).

Det blir mörkare tidigare och man kan tända lite levande ljus igen, både inomhus och utomhus.



Två lyktor för 50:- på City Gross.


Favoritrosen blommar så fint nu, New Dawn. 
Nu hoppas jag bara den växer till sig och blir lite kraftigare.

Rosor med vattendroppar... vackert!


I krukan på bordet är det rosa marguriter. 
Det fick jag en fråga om tidigare i somras som jag helt glömde besvara, ledsen för det... :(


Ha en fin dag! Hoppas ni njuter av sommaren som jag gör... bara några semesterdagar kvar nu för mig vilket känns sådär. Men jag har förhoppningsvis några lediga dagar i september att se fram emot.

Tänk att augusti knackar på dörren... snart börjar det bloggas om jul.. hujedamig.

   

PS. Stort tack för responsen på gårdagens inlägg...visst har det ändrats en hel del här hemma och jag har mycket att tacka bloggandet för det. Där har jag fått ovärderlig inspiration (mer än av tidningar och tv-program) och framför allt modet att våga... att det är enkelt, ibland behövs det inte mer än en färgburk och en pensel och lite tid förstås. Att läsa andra bloggar och se vad långt en del har kommit på dessa år (många har jag följt sen mer än fem år). En del har haft modet att starta butiker, andra har blivit fotografer och en del skriver reportage och böcker.... en dag ska jag också våga. Tack för det ni ger mig! Ovärderligt...

6 kommentarer:

Hanna sa...

så fina trädgårdsbilder.
kram
hanna

Camilla sa...

Va mysigt!!! Tycker också om hösten men den får gärna vänta lite till...Jag har oxå satt två New Dawn i år och de blommar redan så fint! Ha det gott - kram kram!

Fröken Tindra sa...

Härligt stämningsfulla foton! Jättevackert med vattendroppar på rosor.
Tack för receptet!
Tycker nog att ditt vardagsrum blivit lite finare med åren. =0)
Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Fina skymningsbilder du bjuder på! Håller med om att rosor med vattendroppar är något särskilt.

Kram!

Marina sa...

Så härligt det ser ut med dina lyktor mm. Jag gillar också sensommaren och hösten. Gillar väl alla årstider iofs. men kanske den vi har framför oss lite extra.

Kramar!

Sara sa...

Åh vilka fina fynd :)

kramiz