...och lite trädgård förstås!


söndag 29 november 2009

En liten granbebis

Ingen snö i sikte än men prognosen ser ut att nämna lite snö till veckan... Då kanske min nyaste egenpysslade tändsticksask kan passa att ta fram.
Det är en mysig tid vi har framför oss nu... december! Mycket roligt att se fram emot...För min del är det två julbord (ett på Liseberg och ett på mysiga Tofta herrgård), en tur till Ullared (yippie), julkonsert med Peter Jöback och lite annat kul.



En tur i skogen gav också en söt liten granbebis. Julstämningen smyger in mer och mer!
Lilla granen har jag planterat i en gammal plastpepparkaksburk och sedan svept lite juteväv runt och en bit snöre.
Pyssla lugnt!



Tack snälla Karin, nu vet jag vad Ymer på danska betyder och kan ge mig på att baka kakan :)

24 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej vad söt den var den lilla granen!

ha det gott!
Adventskram Annica.

Hanna sa...

Mysigt.
så söt gran.
kram
Hanna

Bibbi sa...

Så sött med den lilla granen!

Njut av advent!
Kram

Ida sa...

Vilka vackra bilder :)

Fröken Fräken sa...

Här har vi visst -12 grader, så jag antar att snön nu väntar runt hörnet... Har försökt bejaka julkänslorna med att försöka tota ihop lite julkort! Låter som att du har mycket att se fram emot - här ska vi visst ha jullunch och julfest SAMMA dag.. pust!

Unknown sa...

hej
så vackert du har pyntat, alltid skoj att se andras idérikedom - gran i säck var så sött..
allt gott till dig.
kram Catthie

Moa sa...

Jättesöt är din nya bebis.. måste skaffa mig en egen. Önskar dig en skön kväll.. så här i adventstider.. visst är det härligt.. =). Moa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll marie!!
söt liten bebis...har med en här hemma!
Myckt kul du ska på nu..härligt!!
Hoppas det varit en mysig advent!
Ha en fin vecka ♥ kram Millan

Annika Christensen sa...

Hej Marie!
Det är så fint med små granar och det enkla är ju alltid det finaste eller hur?
Du vet jag gillar de naturliga tingen.
Ha en skön kväll
annika

Karin - Mina Rum sa...

Roligt att kunna vara till hjälp. Hoppas att kakan blir lyckad. Om den är god får du lägga ut receptet. En kaka med "sne" låter ju inte fel såhär i vintertid.
Adventskram på dig!

Plupps krypin sa...

Gulligt med din gran.
Må så gott.
Yvonne

Anonym sa...

Bara 23 dagar kvar till Julafton!!

Detta firar vi med en tävling i min blogg där vinsten är en sprillans ny MOBILTELEFON!

MVH Elin - Julbloggen ♥
http://julaftonsmorgon.blogg.se

Jord under naglarna sa...

Jag har också tagit in en liten granbebis, eller två till och med!
Vad fint du pyntat med kottarna i adventsstaken!

Ann-Catrin sa...

hallå vännen!!
en sån underbar lite granbebis..
så söt!!

Vilka roliga saker som väntar i dec..Jöback är alltid en tiopoängare

kramar
A-C

Anonym sa...

Tänk vad en liten gran kan göra....mysig stämning.....har ett par små utomhus....men får nog plocka in en tror jag.....det är ju snart jul....

♥ Fyra årstider sa...

Vad härligt med säcken runt granen. Vilken fin ide.
Kram Lotta

Mina dagar sa...

Minigranen blev jättesöt!

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad julemysigt du har!:)

Ha en skön dag! Här ska det gås på julfest med sonens klass ikväll.

Kram!

Färjtorp sa...

Hejsan!
Så sött du "planterat" din gran!! SJälv har jag tagit in 2 st mindre granar idag, blir så fint att ha dem i kruka i fönstret.

kram johanna

Tidsmästarinnan sa...

Hej där,
vad fint! Jag har också en gran inne, är helt förvånad att den lever fortfarande men den verkar trivas bra än så länge...
Kram på dig!
Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Så gullig den lilla granen var. Låter som om du har mycket skoj att se fram emot.

Kramar Ullis

n o r d i n g å r d e n sa...

Så himla fint med granen i säcken! Och var har du hittat den lilla tändsticksasken?? Mari.

Designe sa...

Så söt tändsticksask och söt gran! Mysigt! Kram :)

Desirée sa...

Så söt =) Får nog härma dig. Igen.

Kram!