...och lite trädgård förstås!


måndag 23 juli 2012

Happy happy

S

ent i förrgår var skänken klar och igår fick den stå och torka till sig ordentligt. Den är alltså ommålad från ek till mörkgrå (som i vissa ljus ser svart ut). En före-bild hittas bl här och här.

Kulören heter NCS S-80000 N och tipset till den fick jag via en annan blogg så klart (vad vore vi utan alla fina tips vi får av varandra). Klicka här för att se Annas möbel hon målat i samma kulör.
Tack House of Svea / A concept by Anna för inspirationen!
Jag valde en matt lackfärg (Lady Supreme finish 15) då jag inte vill ha det för blankt. Som grundfärg använde jag Jotun häftgrund universal.
Här kommer lite bilder från olika håll och kanter.






Vita golv hade ju inte varit fel förstås... men där krävs nog år av övertalning först :)

   

7 kommentarer:

Camilla sa...

Mmmm SÅ fint!!! Tänk va det är fantastiskt med färg. Och det här med golven krävs ju lite list...det gäller liksom att få honom att tro att det är han som kommit med idéen att måla dem vita;) Kram och ha det gott!!!

Spets och Silver sa...

Så snygg den blev. Tack för tipsen om färgen!
Skulle också vilja måla parketten, men hur blir det när hundarna rivstartar? Hm, tål att tänkas på.

Kram
Nette

Hanna sa...

Så fin den blev, verkligen.
Kram
Hanna

Annes vita rum sa...

Jättefin,ekmöblernas tid är liksom förbi nu:) men golvet där tror jag nog du får ge dig,svårt att övertala killarna/gubbarna tror jag:)kram/Anne

::fina:: sa...

Jättefint, verkligen snygg nyans! Jag förstår att du ville måla den, passar bättre in i din inredningsstil! Jag gillar däremot ekmöbler och det passar bra hos oss. Men så himla bra att kunna göra om istället för att behöva köpa nytt. Mysigt också att se katterna i bilderna lite här och var, man undrar vad de pysslar med. Kram!

Anonym sa...

Riktigt snygg!!!
Så mycket fint du visar här på bloggen, roligt att titta in.
Ha det gott
AC

Lotta 8`) sa...

Men så fin skänken är! Den ser alldeles splitter ny ut! underbar färg och lägger det på minnet var jag skall hitta färgkoden den dag jag skall måla om, har nämligen ett bord som skall få ny färg :)

Det är skönt med "hemester", att njuta av hus och trädgård när det är som finast, pyssla och dona är avkopplande och roligt.

Vi har seglat i nästan två veckor och har nu två veckor kvar, varav den mesta tiden tillbringas i stugan och jag har med mig en burk färg för jag skall måla om lite och pyssla och dona förstås!

Fina svarta ljusstakar du har hos dig går bra ihop med stenarna i burken. Ha det så gott under sista semesterveckan, kram ♥