...och lite trädgård förstås!


torsdag 21 februari 2013

Q, Z, X och ett A

Ser ni mars som en vintermånad eller som en vårmånad?
Har läst på flera ställen nu att man räknar att det är vår om ett par veckor. Jag ser det nog mer som att det är senvinter... vår säger jag nog först i april. Trots att jag längtar som en tok!



I en liten inredningsbutik hittade jag så söta små bokstavskulor i porslin... fanns med många olika bokstäver. Q, Z och X fick följa med mig hem. Gillar dessa bokstäver då de är lite mer udda, dvs inte används som ofta.
Bokstäver har jag visst på många ställen... i bakgrunden ses min kudde med ett A. Och på gårdagens inlägg finns mitt X och Z i plåt.
Även betongfatet där kulorna ligger har ju hela alfabetet representerat.


Och nej, inget beslut än angående schäslong och inga tavellistor på plats än. Den som väntar på något gott...

Idag börjar min fotokurs! Ska bli så skoj!

6 kommentarer:

Marina sa...

Jag tänker nog mars som en vårmånad med stor risk för bakslag.

Du har så mycket fint!

Kram

Anonym sa...

Tänker nog också mars som vår. Bakslag hör dock till. Men det är ändå takdropp och fågelkvitter.
Himla kul med en fotokurs. Det skulle va roligt att gå.¨
Kram Maria

::fina:: sa...

Haha jag diskuterade just det där med mars med en arbetskamrat härom dagen och vi var inte alls överens :-) Hon sa att det är en vintermånad och det ville inte jag alls gå med på. Jag kan dock inte säga ren vår även om jag vill utan jag väljer att säga vårvinter ;-) Får man det? hihi. Jag fyller år i slutet av mars och då brukar det kunna vara antingen eller! Jättefina bokstavskulor! Bra att du valde sådana ovanliga bokstäver. Får mig att tänka på en bok jag lånade på bibblan när jag var liten; "Stackars lilla Q" där bokstaven var ledsen för att ingen använder den längre.. Hoppas du får kul på kursen! Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Mars är en vårmånad, i alla fall om man tänker efter almanackan, men tyvärr känns den allt som oftast som en vintermånad i praktiken. Men när våren väl bestämmer sig för att komma kan det gå fort. Den 25 mars förra året hade de första skotten på min buskpion börjat titta upp ur jorden. Det var en hel månad tidigare än året före, så man vet aldrig.

Söta bokstavskulor!
Kram!

~ INA ~ Inas☆House sa...

Mars månad är en svår en. Det ser så olika ut från år till år. Men oftast sista veckan i mars så kan det börja spritta i kroppen och då vet man att våren är här. :)

Kul med fotokurs!

Önskar dig en fin helg!
Kramen Ina

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna