...och lite trädgård förstås!


lördag 16 februari 2013

Svårt att motstå

Idag bakade jag igen... det är ju så kul. När jag sa till maken att jag skulle baka så fick jag till svar...
-Får vi plats med mer i frysen?
Jag äter ju inget själv numera förutom någon grej på helgen så det mesta hamnar i frysen. Just nu har jag lussebullar, mintchokladmuffins, chokladbiskvier, chunky monkey muffins och semlor i frysen. Hmmm!
Imorgon kommer det stå delar av en chokladkaka där också :)
Jag testade att baka "den ultimata chokladkakan".
Själva chokladkakan ska stå i kylen över natten och imorgon ska en god glasyr på... sen så är den klar.
Receptet kommer från min senaste inköpta bok, Sockerchock. Ni följde väl Hela Sverige bakar?


En tiondel av min kokbokssamling.... Har svårt att motstå en fin bok med härliga bilder och goda recept. Att bara sitta och läsa är kul, inte alltid att jag känner att jag måste baka allt.


Tack för att du kikar förbi, alla era besök gör mig glad!
Imorgon ska jag och maken åka till det stora varuhuset och provsitta/ligga en schlång.... ska bli spännanda och utmanande (att övertala till ett inköp)..

Wish me luck!

7 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Good luck =) !
Vilke härlig samling kokböcker du har, blir jätteavis! Flera av dem har jag bläddrat i men inte blivit av att köpa, och den här nya ser jättefin ut! SKulle nog inte bara kunna baka och lägga i frysen tyvärr...

~ INA ~ Inas☆House sa...


Åh, vilken fin samling! Jag är urusel på att baka och ooom jag skulle baka så äter jag upp allt på en gång. Inte bra.. :)

Önskar dig en fin kväll!
Kramen
Ina

Anonym sa...

Åhhh vilken underbar samling : ) som konst : ) kram Sofia

Unknown sa...

Härlig samling du har. Gillar att bläddra och läsa i fina kokböcker. Tyvärr har jag inte lika bra karaktär som du, utan vet jag att det finns gott hemma så äter jag också. Trist för då har jag aldrig någonsin något att bjuda på heller..
Kram Maria

::fina:: sa...

Vilken härlig kokbokssamling! Jag känner igen flera böcker från min bokhylla - skulle gärna ha dem på en tavellist som du har! Åh på tal om chokladkaka; har du testat att baka "death by chocolate" från söta saker? Om inte, är det ett hett tips! Bjöd på den på jobbet en gång när jag fyllde år och de pratar om den än! Kram å lycka till med schlången idag!

Livsnjutaren sa...

Kommer gärna och hjälper er med att tömma frysen!;-)) Riktig fikafarbror, jag... Så fint med lister med kokböcker, riktigt dekorativt. Önskar dig en fin söndag. Kram

Annika kort & gott sa...

Vilken härlig samling kokböcker! Tack för alla fina bilder du alltid bjuder på.
Kram Annika