...och lite trädgård förstås!


måndag 11 februari 2013

Tankar en måndag

I
 helgen var jag inne i en av blomsterbutikerna i vår lilla stad och hittade ett mini mini Myrsineträd. 

Myrsine är verkligen en växt jag kan rekommendera. 
Lätt att sköta, bara lite vatten då och då och trimma med saxen när den blir "för" vild i växtsättet. Tål att torka ut lite (jag har provat flera gånger).
Krukan var också himla fin, redan en favorit.


För övrigt har sjukbacillerna hittat hit igen... maken ligger och stackars jag väntar fortfarande på att mina tavellister ska skruvas upp.... hrpmpf!
Övertalning pågår också ang en schäslong.. vill byta ut vår mörkgråa fåtölj mot en schäslong i vitt.... och till den ska det vara en svart/vit/grå kudde.... ahh, så fint det skulle bli.
Maken är inte övertygad än... han kan inte sitta i en schlong (som han säger).. han är för lång... what??
Som sagt övertalning pågår....

Måndagskram!

6 kommentarer:

Satu Pysselblogg ! sa...

Lycka till med övertalningen, gäller att inte ge sig! ;-)
Kram Satu

::fina:: sa...

Hihi jag skrattar högt för mig själv! Det kommeR bli en Schlong inom sinom tid - det är jag säker på! Säg till honom att det är ju för långa människor den är gjord - mycket bättre än en vanlig fåtölj. Då kan han ju sträcka ut sina resliga ben ;-) jättesöt växt i härlig kruka. Du är duktig på vackra stilleben! Kram!

Petra / Popetotrora sa...

Lätt att sköta om och bara lite vatten då och då... låter helt klart som en växt i min smak. Kanske, kanske att jag inte skulle ta död på den på en gång, som jag gör med alla andra. ;)

Fru Elin sa...

Nog blir det en schäslong hos er! :)
Vilken fin blomma! Och krukan var jättesöt! Och lite vatten är ju som det ska vara! Jag måste ha blommor som tål torka för här vattnas det inte så ofta!
Ha en skön måndagskväll!
Kram Elin

Hem och Lycka sa...

Säg till honom att lägga sig ner då istället! ;-)

Ljuvlig blomma, har dock inte hittat den nånstans.. Kram Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

Lycka till med övertalningen! ;)
Till slut kanske du Lyckas ! :)
Dom är ju så fian eller hur ? jag skulle också vilja ha :)
Nej nu måste jag krypa ner ...god natt och Sov gott !.kram från mig.
vilken fin Bild.