...och lite trädgård förstås!


söndag 17 februari 2013

Eller?

Gah.. schäslong eller inte schäslong?
Nu har vi varit och provsuttit/legat och den är godkänd av både mig o maken. MEN nu kan jag inte bestämma mig.

Problemet är att jag vill helst ha den på ett ställe och där vill inte maken ha den. Och vi har ingen annan självklar plats förutom i vårt allrum på övervåningen. Då ryker en annan fåtölj, en fåtölj som vi brukar bära ner till vardagsrummet om vi har många gäster. Kanske 2-3 gånger per år, max.
En schäslong bär man ju inte gärna upp och ner för en trappa så hamnar den i allrummet så får den stanna där. Alltså vi kommer inte ha tillräckligt med sköna sittplatser om vi är fler än 5 personer.
Kanske dumt att köpa en bara för att man gärna vill och tycker den är fin och bekväm? Eller?
Fast det kanske är precis det man ska göra? Eller?

Får nog fundera på detta svåra världsbeslut några dagar till :)



Funderar lite till....

3 kommentarer:

::fina:: sa...

Hihi jag känner igen det där! När man äntligen fått över den andra hälften på sin sida så vet man inte riktigt hur man vill ha det..låter som om du antingen får övertala honom en gång till (så att schlången kan stå där han inte tycker) eller så kanske det där extrafåtöljen ni har kan stå på den platsen istället? Hmm ja fundera lite till, jag hoppas på en snilleblixt från din sida! Kram!

OlgaA sa...

Svåra beslut, ja....
Ge den tid, det löser sig nog ;)
Kram/ Olg@

Huset bakom lindarna sa...

Haha ibland vill det sig inte, typiskt nu när du fått med dig honom. Du får återkomma om var "skåpet" ska stå! Kram/Finas mammis