...och lite trädgård förstås!


tisdag 12 februari 2013

Frysen full med 27 semlor...

Ihelgen som var så slog jag till på att baka mini-semlor. Idag var det dags för provsmakning, så klart! Som alla andra...
Hur som helst.... goda blev de, de små minisemlorna. Inte så vackra men det spelar ju mindre roll.

Så nu har jag frysen full med 27 semlor (30 - makens 2 och min enda) .... öhh! Hur tänkte jag där...? Får nog bjuda hit några så de kan hjälpa oss att äta upp...


Tusen tack för era alltid lika snälla ord... näthatet som är så aktuellt har inte nått hit trots att bloggen firar
6 års jubileum om ett par månader.
Lite för snäll blogg antagligen :) precis som jag!

Semlekramar!

4 kommentarer:

::fina:: sa...

Åh vad gott med hembakade semlor. Och vad glad jag blir att inget näthat nått hit. Och ja, att du är snäll det har jag förstått - och det är en himmelens bra egenskap! Mamma och jag diskuterade just bloggandet och våra bloggvänner häromdagen och jag sa att "Hem & Harmoni-Marie" (för det är så jag kallar dig) hon är nog jättesnäll! Kram!

mittlantliga sa...

Ser riktigt mummsiga ut!

Ha en fin dag!
Kram
Heléne

Huset bakom lindarna sa...

Dina semlor ser både goda och fina ut. Jättefina! Och visst kan du unna dej en semla när du nu har gjort dem själv. Du får springa ett par gånger extra i trappen i stället!
Kram/Finas mammis

VisaLiza sa...

Trevligt med semlor i frysen :) Smart dessutom att göra dem i mindre storlek så man faktiskt orkar äta upp dem! Liza