...och lite trädgård förstås!


tisdag 5 februari 2013

Frukosttips med granatäpple

Min frukost består i princip alltid av yoghurt. Min man säger att jag är enformig i detta fall och jag håller helt med men har man sin favorit så har man...

För några inlägg sedan så tipsade jag om min nya müslifavorit och den håller än. Såå himla gott med kanel och torkade bär (och massor av annat förstås). Har redan gjort ett par satser och snart dags för ännu en.




Till den har jag alltså yoghurt (helst med vaniljsmak men borde vänja mig av med det, för mycket socker) och sen skivar jag banan och har i några granatäppelkärnor (direkt från frysen).
Det måste ni prova, det är jättegott med de små friska kärnorna, ger en härlig syrlighet och krispighet.

Har jag inte bananer hemma så varierar jag med blåbär från frysen (men dessa tar jag ut kvällen innan så de tinar).


Det var mitt bästa frukosttips...

Lovade ju också att komma med en liten uppdatering på hur det går med min viktnedgång. Igår var det exakt fyra veckor sedan jag startade och det har gått både upp och ner men mest ner :)
Tre kilo totalt och det är jag supernöjd med! Har en del kvar men det ska ta tid, jag vill inte "banta" utan göra små förändringar jag kan hålla.

Tisdagskram till dig!

4 kommentarer:

Fru Elin sa...

Härligt jobbat! Vad duktig du varit! Trots att du inte bantat som du skriver så har du gjort små förändringar i ditt liv. Och det är dem som räknas, de små valen som vi gör. Sen ska vi själklart göra dem för oss själva och se till att vi gör dem för att må bra. Det är bra att du har en sund inställning och tycker att det ska få ta tid! Du är mycket klok!
Äter själv alltid fil och musli. Åt yoghurt förut men insåg, som du, att det är för mycket socker. Så nu är det lätt A-fil med färska bär och musli! Varför ändra på ett vinnande koncept?! =)
Ska bli kul att se hur det går för dig i framtiden!
Ha en underbar tisdag!
Kram Elin

homebyCaroline sa...

Det låter ju väldigt bra, vad duktig du är! Nej det klart att det inte ska gå fort, då är det ju inte hälsosamt :)

Vad roligt, min man säger samma sak om min "yoguhutvana", jag älskar också vanlij (Arlas) men har sen ett år tillbaka börjat blanda i lättkvarg ca 1-2 msk. Då blir jag mättare och man får mer protein i sig också :)

Oj vad långt detta blev... jaja, ha en fin dag! :)

~ INA ~ Inas☆House sa...

Tack för frukosttipset! Lät väldigt gott! :)

Önskar dig en fin dag!
Kramen
Ina

Beas sa...

Det låter ju jättebra. Var på en föreläsning igår om "Mineraler och vitaminer" och där blev jag så sugen på att börja leva lite nyttigare. Passionsfruktskärnor låter toppen. Vet du att det är frukten som har mest C-vitamin i sig, mer än kiwin?