...och lite trädgård förstås!


måndag 22 februari 2010

Mina böcker om Feng Shui

I
dag tänkte jag tipsa er lite om några av mina favoritböcker!
Feng Shui (eller Fleng shong som käre S retas med att säga när jag ska berätta något om ämnet) är ett område som har intresserat mig under ca 10 år, jag har aldrig gått en utbildning eller liknande inom ämnet men intresset finns där.
Jag är absolut ingen expert utan mer en glad amatör.
Så under åren har det blivit några böcker och dessa tänkte jag som sagt visa idag.

Hela boksamlingen...
Feng Shui för svenska trädgårdar av Agneta Nyhom Winqvist. Min trädgård är inte ett dugg 'feng shuiad' men vem vet vad som händer till sommaren.
Leva med Feng Shui av samma författare som ovan. Underbara bilder!
Inred med Feng Shui av Lilian Too, en mer praktisk bok på hur man ska möblera o s v.
Feng Shui för själen av samma Agneta igen. Hur man ska tänka för att uppnå balans i tillvaron, mycket intressant.
En favorit! Rensa i röran med feng shui av Karen Kingston. Här handlar det mest om rensa, rensa, rensa... Jättebra bok för att få inspiration att komma igång. Man får sig en tankeställare på varför man sparar vissa saker. En bok man gärna återkommer till och läser om.
Nyast i samlingen. Praktisk feng shui för hem & själ av Simon Brown. En bok som både beskriver feng shui kombinerat med personlig utveckling. Rekommenderas!

Ja, idag blev det ett mer jordnära inlägg än föregående som mer handlade om kändisar och glamour. En kul värld en stund...bara en liten en. :)

Hoppas ni alla har det bra i snön, glöm inte att våren är på väg fastän det kan kännas avlägset just nu!

♥ Kram ♥

6 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande boktips! Är själv också en glad amatör som gärna läser om Feng Shui. Den sistnämnda boken har jag inte, så Tack för tipset! Ha det så gott.Kram Lenita

Huset vid ån sa...

Jag har aldrig läst om Feng Shui, men det får nog bli ett besök på biblioteket. Tack för tipset o Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

millandante sa...

Så kul att synas i TV-rutan bland alla!!! Såg ju Glenn... så om man vetat så... Kul minne förstår jag!
Äger två av dessa böcker men skulle gärna äga fler, tycker att hela filosofin har mycket att säga!

Hoppas du fick några bra råd om tapet eller målning! Själv målar jag för det mesta, men är sugen på lite tapet nu...
TACK för dina fina ord... de värmde.. mår liite bättre idag!:)
KRAM

Stina sa...

Kram till min lilla goa gurka.;-)
Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Jaså jag missade dig i tv-rutan, attans! Man va kul att du skymtade förbi!

Ja detta ämne är intressant, och egentligen ganska naturligt, om man tänker sig i det, mycket i af...

Så bra du har gjort när du visar när nästa nummer av resp tidn kommer ut, bra idé! Mari.

SKOOGSTROLLET sa...

Vad kul att få lite boktips. Många böcker om ordning i redan har jag varav tre om feng shui, men det är bara den översta jag har i din hög.

Det är alltid kul att läsa böcker och få inspiration även om det går trögt med utrensningen ...