...och lite trädgård förstås!


onsdag 24 februari 2010

Min alldeles egna tygkasse

A
j då, känner att jag byggt upp vissa förväntningar angående mitt samarbete med symaskinen... hoppas nu inte för mycket för här kommer det....



E
ftersom jag och min symaskin numera kommer något så när överens så bestämde jag mig för att testa att sy en tygkasse.
Med inspiration från Granne med Selma och med ICA's tygkasse som mall så satte jag igång.
Det tog många timmar, ett par svordomar och en stor mängd tålamod men till slut var den klar.
Den tål ingen närmare granskning (speciellt inte baksidan av det sydda (jag och trådspänning har inte riktigt hittat varandra än) :)
Motivet kanske ni tycker är något uttjatat eftersom det fanns hos var och varannan bloggare förra året men jag unnade mig aldrig planschen så jag passade på nu istället.
Skrev ut bilden på s k transferpapper (obs glöm inte att ställa in så att bilden blir spegelvänd), sen var det jätteenkelt att stryka på motivet på tyget.



Som sagt bilden bör inte förstoras för då kanske ni får en chock av att se sömmarna i detalj.
Jag kanske bör skriva: Varning för starka bilder! ;)

Kramelikram till er!
♥ ♥♥ ♥♥ ♥♥ ♥♥ ♥


UPPDATERING: Hoppas ni kan läsa min självironi, självklart är jag stolt över min kasse :)

8 kommentarer:

Stina sa...

Men min lilla vän. Nu är du väl för elak mot dig själv. Den där är ju superfin. Du är ju jätteduktig.
Kram Stina

Vitaboet sa...

Nemen så fin den blev. Så mycket roligare att lägga ner små matvaror i, än en tråkig plastkasse, smart ide.

Ha en fin kväll. Kram Camilla

Millas hem sa...

Kreativa Du!!=)Jättefin blev den!

Kraaam

Hannis sa...

Nu får du allt ta och sträcka på dig!
För den är fin din kasse.
Och personligen så tycker jag inte att motivet är uttjatat=))
Har två såna planscher och jag trivs med dom fortfarande!

Kram Hannis

Ps.Du är inte ensam om att inte komma helt överens med symaskinen...
Här har du en till!

SKOOGSTROLLET sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som bråkar med symaskinen. Vi var definitivt inte sams sist, så jag har tagit en paus i mitt projekt eftersom jag blev på så dåligt humör med den i närheten. Tråden går av både uppe och nere hipp som haver och stundtals går det hur bra som helst. Tja, den är väl lika manligt jobbig som datorn ibland ...

Annika Christensen sa...

Man skall vara snäll även mot sig själv..
super fin...

Annika

Hem och Lycka sa...

Jag tycker du är jätteduktig, superfin kasse och mycket roligare att ha sin egen design!

kram Mia

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, ja jag känner igen det där - syna inte sömmarna ;-). Väldigt snygg och praktisk kasse du har sytt. Jag har fått värsta sy-kicken. Fick hem ett gäng tyger igår och ska knåpa ihop lite grejer till barnen. Vi får väl se om slutresultatet blir så att de faktiskt kan ha dem.

Ha en bra helg!

Kram M