...och lite trädgård förstås!


onsdag 10 februari 2010

Boktips! Bröllop och fest....

Måste bara tipsa er om den fina boken Bröllop och fest - Inspiration till fina dukningar och kort.
Först tänkte jag inte köpa den (eftersom vi inte har planerat något bröllop (än!)) men efter en snabb koll mer på innehållet var jag fast.
Så mycket fina tips, både på kort, dukningar, tvåltillverkning, beskrivning på hur man viker fina askar, små presenttips och mycket annat...
Boken finns att köpa här


Tyvärr blev det inget eget fotografi idag eftersom jag under veckorna sällan är hemma när det är dagsljus.

Puss o kram till er alla som tittar förbi!


17 kommentarer:

mammaxtre sa...

Boken ser inbjudande ut att köpa. Dock tror jag tyvärr inte att bröllop är något som kommer att inträffa för mig. Kanske en bok att ge bort. Tack snälla för boktipset.

Annika kort & gott sa...

Jag gillar verkligen dina boktips, eller rättare sagt jag tokgillar hela din blogg!!! Har varit dålig på att ge mig tillkänna det sista, men bara så att du vet, jag tittar in och läser allt du skriver.
kram Annika

Tingeltangel sa...

Det ser ut att vara en underbar bok. Tycker din text på tyg i förra inlägget var så fint. Blev genast sugen på att skaffa schabloner och testa.

Karin - Mina Rum sa...

Kul att du också plockat in lite grenar. Hoppas de slår ut snart. Mina slånbär är på väg att få små blommor. Då måste jag nog visa dem igen ;)
Kram!
PS. Har det gått bra med din surdeg förresten? Ska göra ett nytt bakförsök i helgen.

Millas hem sa...

Ja, den boken ser helt underbar ut! Jag är också gift, men jag kan kika på alla vackra bilder!

Kram Camilla

Annika Christensen sa...

Ser ut som en fin bok.
En sådan man kan ta fram gråa dagar och sitta och drömma.
Ha det gott
Annika

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps.., ännu en bok till samlingen!
Jag hade ju gett mig sören på att det fick vara nog med inredningsböcker nu men den där måste jag nog bara ha..., tack för tipset Mari!

Hoppas du får en underbar torsdag...
Kram kram
Marianne

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Framsidan på boken ser underbar ut! Säger en hel del om innehållet....Ha en bra kväll! Torsdagskramar Therese

Fröken Fräken sa...

Passade på att bläddra i den nu när jag var i en stad som hade Panduro, och det var verkligen underbara bilder!!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Ja den boken är så fin, väldigt inspirerande!

Vad fint du målat på tyget i förra inlägget, smart att använda schabloner och penna.

Kram
Mia

Unknown sa...

DET låter intressant!! Kollade själv lite snabbt på den boken men tänkte vad jag ska med den till, fniss. MEN jag tänkte inte längre än så, jaa, kanske ska köpa den ändå för det va nå lockande med den ;) Ha det gott. Kram Lenita

Jennyshemochharmoni sa...

Den här boken verkar helt underbar! Jag har spanat på den jag med :) Bra tips tycker jag :) Trevlig helg och mysig alla hjärtans dag! KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med böcker som ger inspiration. Här lär det inte bli något bröllop än på många år. Maken och jag klarade av det för många år sedan och sönerna hoppas jag väntar ett tag till.

Ha en bra helg!
kram Ullis

Stina sa...

Kram till dig du gulliga Marie.
Vi ska på bröllop idag. *fniss*
Stina

Hanna sa...

Den ser så fin ut boken.
ha en bra lördag.
Kram
Hanna

Form By Sandberg sa...

Hej,

Vill gärna köpa boken - var kan jag hitta den?

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Johanna,

Tyvärr kunde jag inte se din profil så jag kunde inte svara direkt till dig. Hoppas du läser mitt svar är istället.
Boken är inköpt på Panduro och den verkar fortfarande finnas.
Se här: http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=600773

Ha det gott, kram Marie