...och lite trädgård förstås!


lördag 6 februari 2010

Turkosa detaljer....


T
urkosa detaljer i köket.
Biscuit burken köpte jag för några år sedan i Dublin. Den tog all plats i handbagaget på hemvägen men det var det värt :)
Bakfylleknapparna (i den lilla glasburken bredvid) går inte åt i några mängder här hemma direkt... S brukar skoja med mig och säga att jag festar till det på saft...

Jag har precis lyft ut min första plåt med surdegsfrallor ur ugnen. Än är jag inte imponerad för de bidde väldigt platta... hm... undrar vad jag gjorde för fel?
Men smaken vet jag inte än, vi ska prova varsin här hemma när de svalnat av lite.

Nu laddar jag för Melodifestivalen! Ska bli kul att se... Har ni några favoriter i kväll?
Själv ska jag vara på plats när det är i Göteborg om två veckor. Sitter på parkett på en av de främre raderna...kanske kan jag vinka till er då!

♥ Må så gott! ♥


UPPDATERING: Frallorna var väldigt goda i smaken och jag tror felet med att de blev så platta var för att jag knådade för lite, speciellt som jag hade i fullkornsdinkel. Då ska tydligen degen arbetas länge och väl.... nåja, jag har ju surdegsgrund kvar så jag gör ett nytt försök strax!

6 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Vilket sammanträffande, jag har också fotat lite turkosa detaljer idag (bland annat boken men det övriga var annat ). Jag tycker det är en mysig färg som sprider glädje.
Kakburken var jättesöt, visst är det värt mödan att "släpa" med sig hem ibland!
Här blir det hembakad pizza med parma o ruccola till melodifestivalen. Det låter spännande med surdeg, det har jag aldrig testat!
Ha en fortsatt bra lördagskväll!
Kram, Carina

Lotta 8`) sa...

Turkost är en härlig vårfärg som ger både energi och glädje :) Nu har jag burit ut de sista Amaryllisarna och inför lite mer vårfärger i hemmet - för även om det är vinter därute, så är det vår inne ;)

Ha en fortsatt skön helg :)

millandante sa...

Ser ut som om någon har fyllt år i villa Hem & Harmoni medan jag varit borta från bloggandet... jisses så gott det såg ut..!
Den kakburken hade jag gärna förvarat Macarons i! Om jag nu hade några kvar... tack för länken, ska kika in där.
Kanske jag skulle våga ge mig på ett Myrsineträd... så himla fina!
Ha en god surdegssöndag nu och lycka till med andra försöket..!
Kram

Emma - white avenue sa...

Turkost är verkligen en härlig färg! =) Riktigt vårigt och somrigt!

Kram Emma!

Bibbi sa...

Tur det är med bröd som med människor...Det är inte utseendet som är avgörande....utan innehållet;)
Tycker godsakerna i det förra inlägget såg väldans gott ut. Är väligt svag för smörgåstårta...

Spännande ändå att höra hur nästa bak blir med mera knådning.
Har inte vågat prova baka surdeg än... Men jag har tagut ut några recept för jag är väldigt sugen..

Ha det gott!
Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken läcker kakburk , förstår att du släpade hem den med glädje !
Ja hade en favorit igår och tänk han vann :-) Jag är barnsligt förtjust i Salem och hans musik , underbar kille !!
Så för min del behövs inga fler fetivaler , men , men .
Vinka gärna ifrån Göteborg sen då ;-)
Kraam/Lotta