...och lite trädgård förstås!


lördag 27 februari 2010

Dags för vårplantering?

V
åren är på väg!
Ja, så tänkte jag förut idag... men nu snöar det här igen.
Vi har haft plusgrader ett par dagar och snön började sjunka undan. Kändes fantastiskt när man faktiskt gick på bar asfalt! Kändes som att det var ett tag sen.
Hoppas i alla fall att detta bara är ett högst tillfälligt bakslag i vädret.


Mitt planteringsbord får stå ute året om, mest för att vi har så otroligt dåligt med förvaring, det får helt enkelt inte plats i förrådet.
Men jag gillar ju när det är lite slitet så det gör inte så mycket :) Ser ni min vita fågelbur? Helt översnöad...

21 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Men Marie.. vilken bild..
Vinterns finaste..
Wow vilken känsla och längtan, hopp ja allt....
Kram
Annika

mammaxtre sa...

Bilden symboliserar något jag tror vi längtar efter, våren.

Karin - Mina Rum sa...

Man börjar nästan misströsta när man hör på väderleksrapporten. Det ska snöa och bli kallare igen! Va?! Nu när det började smälta så smått och det kändes som att våren var på väg. Vi får väl bita ihop och vänta ett tag till.
Ha en fin söndag. Kram!

Hem och Lycka sa...

Samma här, får också ha en del ute och en del fraktar vi till svärisarna (jobbigt) så jag längtar ibland efter hus och ordentligt med förvaring.

kram Mia

finas mammis sa...

Vill bara tala om vem jag är som brukar titta in titt somm tätt , nämligen mammis från "fina drömmar". Så nu vet du!

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig bild med planteringsbordet i solskenet. Här kommer det bara snö, så vi har inga vårkänslor alls.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Bibbi sa...

Men, den bilden är ju rent vacker...trots all snö ;)
Tygkassen blev ju underbar! Åh så sugen jag blev på en egen....Har aldrig provat på att skriva ut bilder för att sätta på tyg men är så sugen...
Och den där muffinsen...den såg rent farligt god ut. Kan du äta en åt mig också...om det finns nån kvar...
Kram

Kattfot sa...

Vilken bild! Underbart ljus på ditt fina planteringsbord. Jomen våren är på väg :) lite snö och kyla på vägen bara... men lyssna bara på fåglarna!

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Här har det snöat hela helgen. Vågar inte titta på vädret längre ;)

Kram Milla

Tingeltangel sa...

Vilken underbar bild! Så vackert. Jag vill ha vinter en vecka till. Sedan hoppas jag våren kommer.

millandante sa...

Vilken härlig och fin bild!!! ja där under ligger våren och lurar...:)
Kram

Skatan sa...

Men takdroppet...? Det försvann antar jag! Trist.

Här känns det just nu långt till takdropp, men det lär bli desto mer uppskattat när det väl dyker upp i ljudutbudet :)

Sköt om dig!

Anna

Malin - I min trädgård sa...

Vilken vacker bild Marie! Jättehärlig känsla... Ja hos oss är det planteringsdags, fast inomhus. Dröjer nog alldeles för länge innan man kan plantera ute.

Ha en bra vecka!

Kram M

millandante sa...

Såg att du saknades i min länklista... det är nu åtgärdat! Lite ordning på torpet får det vara!!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Ja, sopsetet är Iris hantverk och vi har det grå, svarta och cremevita i butiken, dock är det vita helt slut men får in fler om ett par veckor (bara 1 kvar av det svarta också hos oss).

kram

Lillsnörpa sa...

Vilken UNDERBAR bild! Lovely! /Lillsnörpa

I mitt hjärtehem sa...

Men trots snö så se det otroligt vackert ut vid ditt planteringsbord när solen lyser på :0)

Var rädd om dig, kram åsa

Poppins sa...

Här har snön nästan försvunnit helt och jag drömmer också om våren. Under snön gömde sig lökarna som nu vill upp. Så härligt!
kramar från Poppina

PS Ditt planteringsbord ser ut som en skulptur under all snön!

Camilla sa...

Hej Marie och TACK:)

Vilken underbar vinterbild! Men visst längtar vi efter grönt nu...i dag strålar verkligen solen och det ser så vårigt ut när man tittar ut - men det är kallt - jättekallt.

Ha det gott - kram Camilla

Jord under naglarna sa...

Snöig, men så väldigt vacker bild!!

Stina sa...

Du vet vad galna vi ska bli när vi ser att våren traskar in.:-) Puss