...och lite trädgård förstås!


fredag 19 februari 2010

Varm doftande kudde

I
senaste numret av 101 idéer (nr 1, 2010) finns en artikel och beskrivning på hur man syr en doftande varm kudde.
Eftersom jag och min symaskin oftast inte kommer överens alls så tänkte jag utmana mig själv, hi hi...
Lätt som en plätt och hur fin som helst! Jag använde måtten från tidningen men valde en egen design.
Jag är stolt som en tupp! Kudden är fylld med ekologiskt bovete och egenodlad lavendel.


Nu önskar jag er alla en super-duper bra helg!
Själv laddar jag för Melodifestivalen som jag ska se på plats i Scandinavium i Göteborg imorgon OM inte Kung Bore sätter P för det. Just nu vräker snön ner här och det är ju inte så kul att köra några mil i snöstorm :(
Så håll tummarna att vägarna är körbara för mig imorgon. Jag kanske kan vinka till er i tv-rutan, sitter på andra raden på parkett. Tjoho!

Kram!

PS. Tipsa mig gärna i inlägget nedan på vad jag ska välja, jag har inte blivit mycket klokare än...Tack snälla ni som redan gett mig tips!

11 kommentarer:

Millas hem sa...

Den är superfin!!

Önskar dig en trevlig kväll!

Kraaam

Unknown sa...

Hej! Tack för dina snälla ord, de värmer.
Vad kul att titta på melodifestivalen live, själv är jag sugen på att åka till Globen och se finalen. Jättefin kudde du har gjort.
Kikar in igen.
kram Anna

LisaMatilda sa...

Den blev ju jättefin! Är inte heller så kompis med min symaskin, men man skulle kanske pröva ändå...
Ha en bra helg i Göteborg!

Karin sa...

Vilken fin kudde.

Vi ska oxå till scandinavium imorgon kväll =)

Bibbi sa...

Så fin den blev! Vilken skillnad mot för en köpt....
Hoppas du får en kul stund på Scandinavium:) Själv ska jag sitta klistrad vid tv och titta.

Kram

Stina sa...

Så mysig och fin.

Ja, jag ska fundera lite.
Känns inte bra i alla fall. Men jag kanske kan stå ut. Vi får väl se.
Kramis goa gumman

Ann-Catrin sa...

Ohbså söt den blev.. önskar att jag vore så där pysslig och kreatoiv jag med!1
Gud så kulatt se schlagerpå plats!

ha det så jättekul

kram på dig
A-C

Emmas idéer sa...

Hej.

Tackar! Ja man måste passa på att fira lite, vi ses ju bara på helgerna då sambon tyvärr jobbar borta...

Åååååå vad du är duktig på att fixa å sy.. jag kan sy raksöm sen är det stopp... =O(

Ha en trevlig lördagskväll på melodifestivalen...

Kramar

Hannis sa...

Men den kan du verkligen vara nöjd med!
Tycker den är fin som 17!

Hoppas att ni kom i väg=))

Kram Hannis

Karin - Mina Rum sa...

Vad lyxigt med sin alldeles egna vetekudde. Förstår om du är stolt. Hoppas att du kom iväg till Scandinavium. Inte speciellt roliga låtar, men kul att se live ändå.
Ha en fortsatt fin helg! Kram

Granne med Selma sa...

Nu blev jag OCKSÅ sugen på att ta fram symaskinen! Vi inspirerar varandra du och jag :-) Hur gick det med surdegsbakandet förresten? Ska "mata" min suris imorrn.
Kram Sussie