...och lite trädgård förstås!


måndag 1 februari 2010

Hodie mihi, cras tibi ~ Idag mig, imorgon dig

Hur har ni det där ute i snön?
Visst är det härligt mysig underbart med snö, kyla och is? NOT!
Snälla, lite ljus, värme och vår tackar jag inte nej till!



Latinska ord...
Man hittar många ordspråk och citat när man googlar på det... dessa rader fastnade jag för.
Kunde inte låta bli att stämpla dom på en träbit... nu ser jag raderna när jag sitter vid min "blogghörna".

♥ Kram från mig till Dig ♥

6 kommentarer:

Camilla sa...

Hej Marie,

Nä, nu räcker det med vinter...

Ha det gott - kramar!

kardemumma sa...

Fiiint, du har gjort! Ja,det är väl det enda positivt med kylan är att man får hålla sig inomhus :)
Jag längtar efter soliga vinterdagar med minus 5! Önska får man ju göra...
Kramar Carina

mammaxtre sa...

Vad du är pysslig.

Vintern får du nog stå ut med länge till. Skulle tippa på att snön ligger kvar mars månad ut.

Se det positiva med snön. Den gör att vi får ett ljus. Grått och trist hade varit mycket värre :-)

livet på utanäs sa...

Man är ruggit less vintern nu , det bara snöar och snöar ...

Växthustaket av glas bågnar =/


Ha det fortsatt bra i snöyran ...

Kram Sussi O

millandante sa...

Säger som Kardemumma-Carina... det bästa är att det finns tid för inomhuspyssel..! Otroligt vilken vinter vi fick..! Snö sedan långt innan jul som bara liger kvar...
Mmmm... desto skönare blir det med våren när den kommer!:)
Kram

Bibbi sa...

Tänkvärda ord.... Kan tolkas lite olika, gillar det.
Ha det gott och lycka till med surdegen:)
Kram