...och lite trädgård förstås!


fredag 19 augusti 2011

Äntligen fredag...

H
ej mina sköna!
Så är det äntligen fredag... veckans bästa dag (i alla fall efter kl 16)...  Tänk att man överlevde första arbetsveckan efter semestern..

Nu ska jag banne mig njuta för fullt av två lediga dagar.. imorgon tänkte jag börja med sovmorgon, loppisbesök (mitt första på evigheter) och sen bara mys hemma. Kanske även tar en tur till handelsträdgården för att se om tulpanlökar och annat har kommit in.

Det gick förresten bra med min rabattrensning i söndags, jag slet som ett djur. Det här är nämligen ingen vanlig enkel rabatt att rensa... uja. Ska visa er sen vid tillfälle varför den är så attans tung.



Nu ska jag surfa runt en stund innan jag sätter mig i soffan.. jag har date med godisskålen också. En lugn hemmakväll... precis som jag vill ha det.

Tjingeling!

11 kommentarer:

::fina:: sa...

Ja, åh vad skönt det är att det är fredag! Det var min första hela arbetsvecka efter semestern och jisses vad galet mycket jag har haft att göra. Skönt med myskväll hemma, jag har redan hoppat i pyjamasbyxorna :-) Underbar bild du visar. Kram, Josefine

Marina sa...

Det låter som en skön kväll och helg du har framför dig. Här är bara jag och sonen hemma och vi har faktiskt ätit "köpepizza". Tillhör inte vanligheterna här.

Kram!

Rosor och ruiner sa...

Låter mysigt med hemmakväll och godisskål ;o)
Ser fram emot att få se rabatten!

Stina sa...

Stor kram till dig gumman. Stina

Tina sa...

Håller med, första veckan kändes lite som ett eldprov. Men det gick över förväntan bra..
Pärlemor, mm det gillar jag. bilden är så stämningsfull.

kram o trevlig kväll!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Det var länge sedan. Hoppas allt är bra med dig. Här är jobbet igång igen efter sommarledigheten om än lite upphackat då dottern har fått vattenkoppor... :( Vi får dela på passningen jag och mannen.

Önskar dig en härlig helg!

Kram Jenny

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Låter som en helt underbar fredagskväll.
...Här har lördagskvällen börjat närma sig så jag ska ta och varva ner när jag nattat barnen om en timme eller två :)

Kram från Australien♥

LyckligaPraliner ♥ sa...

Den bilden var vacker! Härligt med två lediga dagar. Jag har också jobbat första veckan efter semestern men för mig blev den lite upphackad och jag var inte där lika mycket som jag skulle. Men till veckan då börjar allvaret. Ha en fortsatt härlig helg! :)
Ann-Louise

Jenny sa...

Fredagar efter 16 är inte alltid trevliga, beror på om jag har jobbhelg eller inte, ha ha :)

Date med godisskålen lät inte helt fel!

Kram,
Jenny

Ninnis sa...

Här är också första veckan avklarad...puh.


Ha en skön helg!

Kram Ninni

Tidsmästarinnan sa...

Hej vännen,
ja denna helgen var verkligen efterlängtad :-)
Ja, kan vi inte få kika i din rabatt, nu är jag nyfiken som vanligt.
Kram kram
Susanne