...och lite trädgård förstås!


torsdag 4 augusti 2011

Sommarlugn!

S
anslöst vilken värme det är. Orkar knappt vara ute om man inte är på stranden...
Gud så jag önskar mig en hammock eller hängmatta... då skulle jag ligga där i skuggan och dricka saft och läsa böcker.
Till nästa sommar får vi nog införskaffa en sådan!

Idag har vi inte gjort mycket, men vi var en tur till handelsträdgården och köpte lite saker. Bl a störar till att stötta upp ett par träd och våra vinbärsbuskar. Även en klematis fick följa med hem. Tänkte samplantera den med de nya rosorna.
Det blev en 'Miss Bateman', egentligen var jag ute efter 'Albina Plena' men den har jag inte lyckats hitta någonstans.

Utsikt från altanen på Laxbutiken i Ljungskile, 2011-08-02
♬♪
Sommar, sommar, sommar...
Sommar, blåa fjärdar, vita segel, vind och sol
dofter, ljuva dofter, andas hö och nattviol
♫ ♫ ♪

PS. Inte har det orkats med någon rosplantering än. 
Men imorgon utlovas lite sämre väder så då kanske orken infinner sig...

2 kommentarer:

Helene sa...

Hej Marie!
Jag kan tipsa dig om att det går att få tag i jättefina exemplar av Albina Plena på Mölnlycke Garden Center. Ring innan och fråga om de finns inne!
Kramar, Helene

LyckligaPraliner sa...

Ett mycket vackert kort! :)
Ann-Louise