...och lite trädgård förstås!


söndag 14 augusti 2011

Gofika

S å var sista lediga dagen här... En dag jag verkligen ska njuta av!
Igår firade vi min pappa som fyllde år, de kom hit och firade då han inte ville vara hemma :)
Jag bakade en klassisk kladdkaka som jag dekorerade med lite florsocker, citronmeliss och ett par hallon. Och naturligtvis en stor klick vispad grädde till.


Tårtfatet är jag speciellt glad för och det används bara vid speciella tillfällen. Det har jag ärvt efter min mormor.

Nu ska jag nog bege mig ut i trädgården en stund och ta tag i rabatten/stenpartiet från h-vetet. Blä. Den är inte rolig.... men någon gång ska vi väl få ordning på den med.
Öh.. skrev jag inte högst upp i inlägget att jag skulle njuta av dagen? Men jag får njuta när jag är klar :)

Önskar er alla en skön söndag! 
Det är väldigt roligt att flera nya ansikten hittat hit. Välkomna!

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fin kladdkaka.Här fortsätter vi fira Hanna som fyllde 12 år igår.Ha en skön söndag rara du .Kram Rita ♥

Marina sa...

Den där kakan ser god ut.

Här är det också sista dagen innan det är dags att börja jobba. Har varit i trädgården flera timmar och grävt och fixat. Nu har vi fikat med ananaspaj. Gott!

Kram!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Fint tårtfat. Det känns lite extra att använda sånt vid speciella tillfällen :)

Kram från Australien♥

mammaxtre sa...

Det är trevligt med tårtfat. Kladdkaka är gofika enligt mig också :-)

Ha det fint Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Ser verkligen gott ut!!

ha en mysig dag! Kram!

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej vännen,
Men det är ju rätt kul att röja i rabatter (alltså man kanske inte ser det på mina egna just nu dårå, men då och då i alla fall, ha ha!)

Kladdkakan var jättefin.
Kram på dig!
Susanne

Att vara någons fru sa...

Jädrans vad sugen jag blev nu. Igen.

::fina:: sa...

Tjusigt värre! Och vilket fint tårtfat, förstår att det är extra roligt att ha din mormors fat. Hoppas din första arbetsvecka efter semestern är fin! Jag började jobba förra onsdagen och det känns faktiskt helt okej även om det var tungt på tisdagskvällen...
Kram, Josefine

millandante sa...

Så randig och fin den är!! Eller var, kanske jag ska skriva...;)

Fint tårtfat!!
KRAM

Här är gudagott att vara ! sa...

Kladdkaka det njuter jag mycket av ! - Och faktiskt gillar jag att rensa ogräs ...det blir ju stor skillnad när man är klar, dessutom kan man tänka så bra när man gräver och sliter i rabatterna !
Ha det gott !
Kram / anneli

Johanna Stålros sa...

superfint tårtfat, förstår att du är glad över det. kram Johanna

Anonym sa...

hej hej.
hittade hit via charlotte(som är med i en andra chans på tv)
reagerade på likheterna mellan dig och mig.
min blogg heter LUGN och harmoni,din blogg heter HEM och harmoni,dessutom bor vi i närheten utav varandra såg jag!!1
jag bor i Hisingskära och du bor i kungälv!
kram

Två systrar sa...

Åh så gott!! Snyggt med ränderna, jag gjorde en äppeltosca igår gryyymt god! Måste nog lägga ut receptet på bloggen! Vad fint du skrev om programmet...jag var inte med så mycket igårkväll...men du hinner nog tröttna på min fejja under hösten hihi. Min C var så fin i alla fall! Ska kolla in länken också, alltid så kul att köpa baksaker! Stooor kram / C