...och lite trädgård förstås!


söndag 21 augusti 2011

Mer loppat och söndag

H ej på er alla fina!
Så var det söndag och helgen är snart slut. Ack att tiden ska gå så fort när man är ledig.
Men än är det några timmar kvar av frihet så då tänkte jag gå ut i trädgården en stund. Tidigare idag var vi (japp, Herr Harmoni följde med helt frivilligt=helt sant faktiskt) på handelsträdgården. Mest för att kolla men jag fick med mig en liten silverarv som jag grävt ner i den nu färdigrensade h-vetes rabatten. Gulp sån skillnad det blev.... många timmar av grävning och rensning men det var det helt klart värt. Ska försöka ta lite bilder sen så ni får se vad jag menar...

Här är loppisfyndet nr två från igår.
En fin liten sittgrupp för två. Även dessa i fint skick, inga märken eller nåt. 160:- pix!
Gruppen placerade vi framför den första rabatten vi gjorde i somras, nu äntligen känner man att man vill spendera lite tid här. Förut var det som ett akvarium (alla glodde som sjutton när de åker förbi men nu syns vi inte lika väl).

Ser ni vad mycket det har växt... verkar som växterna trivs här. Ska bli kul att se nästa sommar hur mycket det tar sig... (psst, ni kan väl låtsas som ni inte ser häcken va?)

Nu väntar trädgården på mig, ska gräva ner lite fula gröna kantstöd.. :) Allt för att hålla gräsmatten borta.

Ha det gott och tack för att ni är så goa och kikar in här. Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej.
vilka tjusiga utemöbler för 160spänn! det va ett fynd.

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad ni är duktiga som fixar så i trädgården. Det borde jag verkligen också göra. Men jag orkar bara inte med det. Idag var jag uttråkad så då bakade jag lite igen istället. Men ikväll när barnen har lagt sig så kanske jag går ut och klipper gräsmattan...

Kram Jenny

Lena/isklockan sa...

Vilket fynd . Och vad fint det blev framför den fina rabatten. Jätte fint med stenarna runt.

Kram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

HEj! Vilket fynd! jag har stolarna men köpte ett annat runt bord till dom. (för att borden var slut då)

De är superfina och praktiska till tusen:-) Man kan inte ha för många små sittplatser i trädgården.

Finfin blogg, kramkram Hillevi

Här är gudagott att vara ! sa...

Bra jobbat ! - Det blev ju jättefint. - Gillar när det är stenar kring rabatterna, både snyggt och praktiskt då man slipper kantskära !
Ha det gott !
Kram / Anneli