...och lite trädgård förstås!


tisdag 23 augusti 2011

Ljuslyktornas tid börjar igen....

T
ack alla sötnosar för era snälla ord på föregående inlägg. Så glad jag blir! Rabattdrottningen... jo, jag tackar jag :)
Jo, vi är väldigt nöjda med att vi äntligen har fått lite mer ordning på framsidan av trädgården, det är ju ändå så att detta är vad gästerna ser först när de kommer. Men mest för vår egen skull, man kan ju inte ha en stor trädgårdsyta som man inte använder...

Tack också för era tips på växter, jag ska läsa på lite och se vad det blir. Kanske inte att jag hinner göra klart allt denna sommar/höst men i så fall har jag nåt kul att se fram emot nästa vår. :)

Inomhus har nog inte hänt så jättemycket det sista, lite nya småting flyttar ju så klart in titt som tätt. Bland annat tre små söta ljuslyktor. Nu är det ju den säsongen igen...


Skänken kanske ska ändra färg snart, men vi har inte riktigt bestämt oss än. Vi har ju också ett bord i ek och den ska jag måla om nu och blir det bra så kanske skänken går samma öde tillmötes... :)
Obs, vi ska inte måla det vitt.. utan jag tänkte testa den berömda drivvedsbetsen. Vad tror ni om det? Kan det bli bra?

Lite mörkare med drivved och lite mer personligt kanske...

Det är ju alltid kul att ändra om lite, eller vad säger ni? :)

2 kommentarer:

junhe sa...

Håller med dig...trots att det faktiskt är sommar än, så kryper kylan in och det är bara 6-10 plus här på dagarna...burrrr....
Hoppas du haft en härlig sommar!
Kram junhe

Designe sa...

Ja nu är det mysigt att tända ljus igen! Blir fort kyligt på kvällarna! Men du..så fina rabatter ni gjort! Fint med stenarna! Kram :)