...och lite trädgård förstås!


söndag 11 mars 2012

Rosendoft och lavendelblom

J ag är nog inte ensam om att ha stor längtan till våren. Idag skiner solen här och himlen är klarblå. I morse när jag steg upp var det några minusgrader men känslan är ändå att våren är på gång, på riktigt.
Ett bakslag med snö som vi hade tidigare i veckan hör liksom till. Att vakna upp en morgon och inse att det ligger en decimeter med nysnö är inte så kul men ett dygn senare var merparten borta.

Idag blir det en trädgårdsdag, som jag har längtat. Vi ska börja med en fika i solen och sen fortsätta med att klippa vinbärsbuskar, häggmispeln och kanske även ta lite på äppelträden om det behövs.
Tyvärr har vi fortfarande tjälen kvar så jag vågar mig inte på att rensa bort gammalt skräp riktigt än, kan behövs som ett täcke till växterna ett tag till.


Just det här längtar jag efter... att sitta på vår bänk med rosendoft som ögonfröjd och lavendelblom i näsan. I krukorna lite olika sommarblommor, i år blir det nog i stora drag en repris för jag tyckte det blev en lyckad kombo med femtunga, snöflinga och chokladskära.

Må gott och njut av dagen!
 

8 kommentarer:

Ninnis sa...

Kan absolut se mig själv sittande där med en kopp kaffe och lukta på blommorna...=)

Ha en skön kväll...<3

Kram Ninni

Marina sa...

Ja, vårlängtan är stor! Eller ja, det känns som att den är här nu, våren.

Har haft en härlig helg och det hoppas jag att du också haft.

Kram

Hanna sa...

Härlig bild.
Ha en fin söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
Kram
Hanna

Camilla sa...

Ja, åhhh va vi längtar nu!!! Förra våren blev inget sej riktigt likt men i år hoppas jag kunna få lite mer gjort i trädgården på Holm också. Vilken underbar bild - håller med dej om att kombinationen var super. Ha en go vecka - kram kram!

Sara sa...

Åh det där såg riktigt inbjudande och längtansvärt ut :)

promenader på landet sa...

Längtar också till våren, när jag ser din vackra bild! Kram från Maria

Moa sa...

Åh.. så jag längtar oxå.. din bänk o kombon där var ljuvlig så den måste du ha i år oxå kanske snor jag din idé dessutom.. *ler*. Önskar dig en fin vårvecka som jag hoppas det blir.. kram/moa

Sahra sa...

Åh så vackert. Verkligen en perfekt kombo.