...och lite trädgård förstås!


fredag 8 augusti 2008

Göksäter




Har ni varit i Göksäter? Igår åkte vi en tur dit för första gången och det är ungefär som ett mindre Gekås (Ullared). Mycket mindre och kanske inte riktigt samma kvalitet vad gäller kläder mm men visst finns det en del att fynda.
Denna fina keramikburk inhandlade jag för endast 29 kronor. Det tyckte jag var ett fynd!

Imorgon tänkte jag visa en annan fin sak jag köpt...
Jag och sambon bestämde att vi skulle inhandla detta och då skulle vi bara komma överens om utseende och färg... hi hi.
Han ville ha en i trä (typ körsbär eller valnöt) och jag föreslog vit.
- Kommer aldrig hända, då blir det ingen... fick jag som svar.

Välkomna imorgon och se vad vi köpte :)

7 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Söt burk och kul att du gjort fynd! Vi ska få en liknande affär där jag bor och det ska bli kul.
Ha en skön helg!
Kram Lotta

Desirée sa...

10 spänn på att det blev en vit! =)

sabina sa...

Den var både söt och billig!

Fake cake sa...

Hoppade hit in från Cornelias cottage och klar man har varit på Göken. är där ofta och fyndar. Tycker det är så kul att åka dit en sväng då o då//ha en bra helg! Lotta

Fake cake sa...

Tack för din titt o fina ord. Jag bor inte så långt från dig och tänk vad man fyndat saker på Göksäter under åren. fast ibland åker vi dit för en god räkmacka med;)

Sist fick jag tag i en jättefin glasklocka som snabbt tog slut och vad lycklig jag var att jag hann köpa en för under 100-lappen. Ha det så bra. Lotta

hemtrevnad marie sa...

Vilka vackra blommor du visar, och blåbärscheesecaken ska jag absolut göra!!
Visst var nog din sockerlåda ett fynd trots priset....i Dalarna när vi var på auktion, gick en sockerlåda för nästan 300!!
ha det gôtt!
kram

Anonym sa...

Jag brukar oxå vara på Göksäter då och då. Hade tänkt ta en tur i sommar men nu blir det Ullared istället nästa vecka.
Fin burk=)

Karin
Theasrum.blogg.se