...och lite trädgård förstås!


fredag 15 augusti 2008

Bakfylleknappar

Så har man klarat av de första två arbetsdagarna efter semestern. Det gick ju förstås bra och det var skönt med en mjukstart.
Nu ska jag njuta av helg!

Apropå bakfylleknapparna...visst var de underbara? Jag kunde inte låta bli att köpa dom, både etikett och flaska var ju så söta.
Och nej... det är inte så att jag har behov av att knapra sådana piller. :)

Nu ska jag berätta om var jag hittade dessa. I onsdags så begav vi oss till ett mysigt ställe för att fira min käre far som fyllde år.
Vi hade bokat bord på Jordhammars Herrgård, utanför Stenungsund (några mil norr om Gbg).
Vi hade aldrig varit där förut så några speciella förväntningar hade vi väl egentligen inte. Men vi blev inte besvikna, tvärtom.
Jättegod mat, trevlig lokal och mycket god service!
Här kan ni läsa mer på deras sida.



Välkomna in!



I restaurangen fanns en liten cafédel, där de även sålde lite godsaker t ex senap, knäckebröd, marmelad, godis, honung och hemlagad saft.




Till lunch åt vi gott och avslutade givetvis med dessert (gottegris som man är)
Mina föräldrar och sambo avnjöt äggost med björnbärssylt och grädde!



Själv tog jag nougatcheesecake på en chocolate chip botten med färska jordgubbar. Mums!



Med dessa mumsiga bilder så önskar jag er en riktigt trevlig helg!

4 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Vilket underbart ställe ni har varit på! Bilderna du tagit är underbara.
kram Annika

Desirée sa...

Vilka otroliga uppläggningar! Knappt så man skulle vilja röra det och vispa runt med skeden...

Hiii...bakfylleknappar! Såg på ica igår ett rör (typ treo) som hette Bakis. Köpte inget. =)

Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Vilket mysigt ställe. Kul att komma och känna att man möts av service och god mat.
Kram lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket livsnjutarställe!!!! Mari.