...och lite trädgård förstås!


torsdag 17 januari 2013

Tematorsdag ‖ Krispigt vintervitt

Vintervitt... ja, det kan man säga att det är nu. Vi har fått tillbaka snön, och den ligger i den mängden jag tycker är lagom.
Gräsmattorna är dolda men inga drivor av snö. Ingen snöskottning behövs och vägarna är körbara. Perfekt enligt mig.

Eftersom jag varit hemma idag (både jag och maken är krassliga) så passade jag på att tända lite ljus och ta fram kameran.
Här fångade jag mina vita ljusstakar som står i fönstret mot gatan och mitt lilla zickzack träd.


Utanför kan man skymta vårt ena äppelträd, en James Grieve... känns avlägset just nu men snart kan man plocka in några kvistar för drivning.



Nu ska jag strax krypa till kojs och förhoppningsvis sova bort krassligheten. Det är ju ändå fredag imorgon och då vill man ju gärna piggna till.

Vill ni se fler krispiga vintervita bidrag, så kika in på Fabriken idag.

1 kommentar:

::fina:: sa...

Hihi jag ser en liten Missy på nedersta fotot :-) Nej är ni krassliga, då förstår jag varför ni kurerar er idag (jag läser inläggen i fel ordning). Hoppas ni mår lite bättre så ni kan njuta av en mysig helg. Det hoppas jag också att jag kan göra för hela förra helgen hade ju huvudvärk och det vill jag inte ha igen. Kram!