...och lite trädgård förstås!


lördag 12 januari 2013

En lugn lördag

H är har vi haft en ganska lugn lördag. Nu åkte det sista av julen ut och det känns skönt.
Nu ser vi framåt mot våren och ljuset. Redan nu tycker jag att ljuset har återvänt en hel del...  går jag tidigt från jobbet så ser jag faktiskt lite av landskapet istället för kompakt mörker.
Såå härligt!

I veckan gjorde jag müsli för första gången, efter ett recept från Marina. Jag fick inte tag i precis allt enligt receptet så jag fick komplettera med lite annat.
Verkligen gott. När jag rostade den i ugnen spreds en ljuvlig doft av kanel... mums! Så nu blir det nog aldrig köpt müsli mer eftersom detta var både godare och nyttigare. Inga konstiga tillsatser.
Tack Marina för receptet!



Ha en underbar lördag kväll! Här ska jag unna mig lite gott idag eftersom det är lördag.

I övrigt har "min hälsoresa" gått förvånansvärt bra. Inte så himla svårt att stå emot sötsaker och vågen visar lite mindre än i måndags. Träningen har också funkat fint, två Zumbapass och två pass hemma med mitt "mini-gym-program".
Så nu gäller det "bara" att fortsätta på den goda vägen :)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Har också funderat på att göra något eget eftersom alla grabbar i huset äter crunchy och liknande, och det känns som att man inte vet vad det är i ... Bara socker i vissa. Vad duktig du är som tränat!

Kram,
Jenny

Marina sa...

Kul att du gillade det! VI köper inte heller müsli längre. Sonen äter helst havrefras men vi andra äter müsli. Maken den torra och jag och dottern den du gjorde. Man kan ju variera sig på vissa punkter men det är bra att ha en grund tycker jag.
Känns nyttigt om man jämför med köpevarianter.

Kramar

Cajsas Faster sa...

Den ska jag också prova.

Trevlig söndag!

Marie