...och lite trädgård förstås!


söndag 17 juni 2012

Stanwell Perpetual

Y tterligare en ros är på gång i trädgården, nu är det min fina Stanwell Perpetual som knoppas för fullt.
Busken planterade vi för drygt ett år sedan och den har vuxit på fint.

En bild för att ni ska se busken och alla dess knoppar....


Knopparna ser ut som små bakelser.
Titta så fint bladen ligger omlott och det ser ut som den vill slå ut så fort det bara går...


Nu väntar jag bara på att den ska slå ut så jag kan känna den underbara doften.
Busken är planterad i samma rabatt som min Nevada (klicka här och du kan se hur det såg ut när vi anlade rabatten).
Nevadarosen bloggade jag om häromdagen och så här ser den ut, klicka här.

Trädgårdslyckliga kramar!

 

5 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Helt underbar rosenbuske! Ha en bra söndag!//kram maria

Marina sa...

Så fin ros! Jag hann titta till mina på ett varv nu innan en rejäl regnskur som. Vissa är på gång.

Kram

Ninnis sa...

Oj så många knoppar...gott betyg till dess ägare...=)
Måste verkligen hålla koll på när du lägger ut bilder på den i blom.

Lev å må !

Kram Ninni

Moa sa...

Åh så fin och rar den ser ut.. helt bedårande med alla små vackra knoppar förstår att du är glad över den.. Nu är det midsommar snart.. jisses så fort tiden går och jag känner knappt att sommaren kommit så kylslaget det varit.. men snart ska vi fira midsommar.. så jag önskar dig en fin vecka. kram/Moa

Ann-Louise sa...

Åh så vackert den kommer att blomma! Så vackra knoppar. Ser ut som mjukglass eller en maräng:)

Kram Ann-Louise